Passa al contingut principal

Han tocat les dotze de la nit !!! Torno a casa !!!

Quan toquin les 18:00 del dimarts, haurà acabat l'EducaParty 2007. De la mateixa manera que Cenicienta en tocar les 0:00, desapareixerà el vestit, desapareixerà la carrossa, s'acabarà el somni que estem vivint, i tal com ha dit l'amic Xavi Suñé en un dels seus comentaris, tornarem a la realitat quotidiana. Ara que encara sóc dins del somni, i per tant ho estic vivint, vull escriure allò que més destacaria d'aquest experiència:
  • No entenc com pot haver gent que no hagi sentit mai a parlar sobre blogs, o que no conegui un company/a que n'utilitzi, o que no en llegeixi de forma asídua ....

  • .... encara entenc menys el fet que, en el cas d'aquells que conegin algun blog o algú que en tingui un de propi, no tinguin la inquietud, ni la necessitat, ni la curiositat, de poder-ne gestionar un de propi i explotar-ne les moltes possibilitats educatives que d'ell se'n poden derivar.

  • Crec que es molt important poder traspassar aquests coneixements tant valuosos a tots/es els meus companys/es; no tant per que n'hagi adquirit de nous o n'hagi adquirit altres que no coneguin els meus companys (no és el cas), si no per què crec que aquestes eines són tant potents i importants avui dia, que no em puc tolerar a mi mateix no fer-ne difusió. He de difondre aquestes noves eines, tot el que pugui !!!

  • El ventall formatiu del professorat, en general i igual com passa a casa nostra, és molt ampli. Des de molt alt fins a molt baix. I la mitjana general, dins d'aquesta amplitud, no crec que sigui massa diferent de la que hi ha a Catalunya.

  • M'ha agradat molt la distribució d'espais i l'organització de les diferents aules, tallers i panels que s'ha realitzat. És una nova visió, diferent, i al mateix temps interessant.

  • Ha estat impressionant el desplegament de mitjans de tot tipus: humans, tecnològics, espaials, ...

  • He descobert els Tablet PC i ... m'han meravellat. Hem tingut a les mans dos models diferents de Tablet PC, a més de portàtils HP i iBooks d'Apple. Algú de vosaltres coneixereu la meva debilitat pels Mac (tot i no tenir-ne cap), però compte amb els Tablet PC. Són una alternativa molt a tenir en compte !!!

  • He tingut l'oportunitat de conèixer gent (companys/es) insignes de la blogosfera, no tant sola els que ja coneixia d'aquí, del territori, si no de tot l'Estat. He de dir que si els seus blogs són bons bons, com a persona encara són millors. No crec que ningú es molesti si faig menció especial de Francisco Muñoz de la Peña (Aulablog21).

  • L'èxit o fracàs dels diversos serveis que puguem oferir als usuaris (CMS, Blogs, Wikis, ...) , MAI depen del tipus d'eina que utilitzem. Depen SEMPRE de les persones que estan al seu darrera.

  • M'emporto la idea, en clau local, de que a casa nostra (Catalunya) tenim un conjunt de professors/es molt capaços i sobretot molt al dia de totes aquestes noves possibilitats que ens porta la Web 2.0; en general, marquem el pas amb força, constància, energia i agilitat. De vegades busquem fora de casa allò que ja tenim dins d'ella, però no ho sabem.

Gràcies EducaParty 2007 per deixar-me participar d'aquesta gran experiència. Intentaré retenir-ho tant com pugui, dins la meva ment; i quan vulgui fer un poc de memòria .... rellegiré el bloc !!!

Comentaris

Unknown ha dit…
Comparteixo gairebé literalment la teva reflexió i els teus sentiments i he tingut el plaer de ser testimoni al teu costat, de tot el que comentes. Gràcies Artur!
Muñoz de la Peña ha dit…
Estimado Artur
ha sido un placer compartir contigo y el resto de formadores una experiencia inolvidable como Educaparty2007.
Seguro que volveremos a encontrarnos de nuevo y si no es así pues como dice el gran Isidro Vidal
¡nos vemos en los blogs!
Un abrazo de Paco Muñoz de la Peña
Artur Tallada ha dit…
Como ya tuve ocasión de manifestarvoslo en directo, disfrutar de vuestra compañia y complicidad ha sido un verdadero lujo.

Gracias Juanmi.

Gracia Paco
Lourdes Barroso ha dit…
Hola Artur, enhorabuena buena por esa serie de posts sobre Educaparty, yo todavía no he sido capaz de publicar nada, y creo que cuando vaya a hacerlo estará todo dicho. Me sumo a las sensaciones y emociones que transmites y me alegro de encontrarte en el planeta.

Un abrazo.

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot