Ves al contingut principal

Els Blocs a la primera sessió del Seminari TAC a TTEE

Des dels Serveis Educatius de les Terres de l'Ebre m'han encarregat que imparteixi la 1a sessió els Seminaris TAC. La temàtica que es vol tractar és "Els blocs a XTEC i el seu aprofitament a l'aula". A la web dels STAC a les Terres de l'Ebre (Camí de Sirga) podem consultar les diferents activitats que s'aniran organitzant.

Per tal que es pugui fer un seguiment adequat, he preparat aquesta presentació:


Com a complement a la sessió he trobat un document elaborat pel Departament d'Educació que és un molt bon complement per a l'ús i publicació de blocs dins l'entorn d'XTECBlocs. El text en qüestió s'anomena "XTECBlocs: perquè l'aula vagi més enllà del clos". Bona lectura !!!

Comentaris

carlescv ha dit…
Què bo!
T'anava a enviar la URL del curs Aula 2.0 de l'XTEC i acabo de veure que ets un dels autors... O:-)

Enhorabona per partida doble, tant per la presentació que poses al comentari com pels materials d'Aula 2.0

La meva germana és també professora i, a través seu, he descobert aquests materials i m'han motivat a crear un bloc per a un crèdit de cicles formatius de grau mitjà (http://blocs.xtec.cat/xald) i a fer el meu propi blog personal (http://choulo.wordpress.com)

Fins aviat!
Lu ha dit…
Hola Artur,
he vist la teva presentació. És molt clara. Segur que ajudes a aclarir què és això dels blocs a molt docents que només n'han sentit a parlar o ni tan sols això,

Sort!!!
Artur Tallada ha dit…
Hola Lu,

jo també vull felicitar-te per la teva feina. Ja has vist que he fet servir uns materials teus que vaig descobrir navegant per la xarxa. Gràcies, són d'una gran qualitat !!

Un petó des de la distància ...

Artur
Artur Tallada ha dit…
Hola Carles,

gràcies per les gràcies ......

T'animo a seguir endavant amb el bloc i en tot cas si hi ha algun dubte o qüestió que creguis que et puc solucionar quedo a la teva disposició.

He vist els teus blocs i m'han agradat molt els articles de conversió a binari i el de com fer una presentació sense caure en l'aburriment.

També t'animo a que facis una volta per Pom de Blogs (http://www.unsizeros.net/pomdeblogs/) ja que possiblement també podries col·laborar-hi a través del teu bloc.

Artur

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…