Ves al contingut principal

3a sessió SfeC

El fet que l'article anterior que he escrit en el blog estigui reacionat també amb el SfeC em fa pensar que fa uns dies que no escric massa. I no és que faci poques coses ... segurament aquest és el problema .... en fi ... en tot cas .... som-hi !!!

El programa d'avui consisteix en:
  • Presentació de l’acte: Sr. Jaume Graells, director general de l’Educació Bàsica i el Batxillerat
  • Presentació de la reedició de l’obra “Ciència Recreativa” (1918) del Dr. Josep Estalella, acompanyada del volum “Ciència recreativa comentada. Josep Tarrés* i Anicet Cosialls** (*) Universitat de Girona; (**) IES Guindàvols (Lleida)
  • Presentació de la proposta curricular de la nova matèria de batxillerat “Ciència per al món contemporani”. Antonio López. CRP del Segrià (Lleida)
La nova edició està formada per la reedició de la segona edició que es va fer en el seu temps i un segon llibre amb els comentaris que han fet diverses persones sobre el seu contingut. S'ha creat un projecte (Projecte Estalella, com a nom provisional), que a més de l'edició del llibre consisteix en la física recrativa visual, consistent en diferents materials de difusió de la ciència. Fa una invitació a qui vulgui incorporar-se al projecte. La idea és que siguin materials de difusió dins l'àmbir familiar. Tal vegada s'ampliarà en matemàtiques recreatives.

La sessió realitzada per Anicet Cosials ha estat una sessió molt divertida i a l'hora il·lustrativa de com es pot fer, difondre i ensenyar ciència de forma domèstica i senzilla: cicloides, el mite de tàntal, el dimoniet de Descartes, ... entre altres, han fet que tots els assistents ens ho passessim molt i molt bé !!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…