Ves al contingut principal

XIII Tallers de llengua i literatura catalana

El dissabte passat vaig poder participar als "XIII Tallers de llengua i literatura catalana", on vaig realitzar un taller que portava el títol "Els blocs com a eina didàctica (XTECBlocs)". Els tallers es van realitzar a la Facultat de Biologia de la UB, la inscripció es va situar al voltant dels 850, i el nombre de tallers i activitats ofertats als assistents va ser espectacular. En cada franja horària hi havia diverses activitats entre les que es podia escollir, segons els interessos de cadascú.

Vull aprofitar aquestes línies per felicitar a l'organització de l'event !!! Pel que fa al pla personal, vaig sortir-ne força satisfet. Potser la que més, de totes les experiències que he tingut fins ara com a formador. Diria que en el moment de l'acomiadament és la primera vegada que "noto" el caliu i la gratitud dels assistents, més enllà del formal. Crec que van sortir de la sessió pensant de debó que aquelles dos hores els havien servit de molt. El fet que es tractava d'un taller que havia tingut l'ocasió de practicar durant la setmana, va ajudar. El timing, els continguts, les dificultats ... tot estava controlat.


Si us voleu descarregar la presentació
feu clic aquí.

Comentaris

Cirera ha dit…
Sóc un dels assistents a la xerrada en els Tallers. I efectivament, certifico la teva sensació. Personalment, vaig sortir amb la sensació d'haver aprofitat realment el temps i d'haver aconseguit treure'n moltes coses que espero poder aplicar a la meva tasca docent.

Gràcies!
Eduard Cirera Parts
L'Hospitalet de Llobregat
Artur Tallada ha dit…
Gràcies Eduard !!!

Tal com he dit, també vaig estar molt satisfet de com va anar la sessió en general.

A disposar !!!
Bea ha dit…
Un material molt clar i complet, Artur. Enhorabona. :-)

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…