Passa al contingut principal

XIII Tallers de llengua i literatura catalana

El dissabte passat vaig poder participar als "XIII Tallers de llengua i literatura catalana", on vaig realitzar un taller que portava el títol "Els blocs com a eina didàctica (XTECBlocs)". Els tallers es van realitzar a la Facultat de Biologia de la UB, la inscripció es va situar al voltant dels 850, i el nombre de tallers i activitats ofertats als assistents va ser espectacular. En cada franja horària hi havia diverses activitats entre les que es podia escollir, segons els interessos de cadascú.

Vull aprofitar aquestes línies per felicitar a l'organització de l'event !!! Pel que fa al pla personal, vaig sortir-ne força satisfet. Potser la que més, de totes les experiències que he tingut fins ara com a formador. Diria que en el moment de l'acomiadament és la primera vegada que "noto" el caliu i la gratitud dels assistents, més enllà del formal. Crec que van sortir de la sessió pensant de debó que aquelles dos hores els havien servit de molt. El fet que es tractava d'un taller que havia tingut l'ocasió de practicar durant la setmana, va ajudar. El timing, els continguts, les dificultats ... tot estava controlat.


Si us voleu descarregar la presentació
feu clic aquí.

Comentaris

Unknown ha dit…
Sóc un dels assistents a la xerrada en els Tallers. I efectivament, certifico la teva sensació. Personalment, vaig sortir amb la sensació d'haver aprofitat realment el temps i d'haver aconseguit treure'n moltes coses que espero poder aplicar a la meva tasca docent.

Gràcies!
Eduard Cirera Parts
L'Hospitalet de Llobregat
Artur Tallada ha dit…
Gràcies Eduard !!!

Tal com he dit, també vaig estar molt satisfet de com va anar la sessió en general.

A disposar !!!
Bea Marín ha dit…
Un material molt clar i complet, Artur. Enhorabona. :-)

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta