Passa al contingut principal

Fotografia panoràmica. PMiS (II)

Volia començar el post amb una bona fotografia panoràmica. Correspon a la ciutat de Florència, la qual he tingut la fortuna de visitar. A l'IES també en van fer una de fotografia panoràmica (així ens van dir que es deia). Va ser el pas següent a informar-nos que estaven immersos (si o si) dins un PMiS (... o era un Pla de Xoc ¿?¿ .... en qualsevol cas, aquí va ser on ja es va perdre de forma definitiva el nom original de Pla de Xoc).

La fotografia panoràmica va consistir en que els alumnes, pares i professors (no tots ni totes, només una mostra, això sí, els professors/es tots/es) complimentessin un qüestionari amb diverses qüestions relatives al centre en general. Amb totes les respostes es va elaborar un extens informe on s'assenyalaven aquells punts més destacats (per bé o per mal) segons el conjunt de respostes.

El buidatge i primer anàlisi de les respostes es va realitzar en una petita comissió (comissió del Pla de Xoc) formada pels cinc membres de l'equip directiu i cinc professors del claustre (preferentment coordinadors), i va estar dirigida per personal de l'Inspecció Educativa.

Em va tocar. No sé com. Ningú m'ho va preguntar directament. Els membres que formaven part de la comissió van ser publicitats en reunió de CAPS de departament (10:00 hores). A l'hora del pati, el meu cap de departament em comenta la notícia. No és el primer. Se li ha avançat el meu company (un cavaller de Camelot). I allí em vaig veure, a mi mateix, assegut aquella tarda, amb els demés membres de la comissió, analitzant, debatent, valorant, .... elucubrant al voltant de tot aquell munt de dades.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Antoni Zabala: l'aprenentatge per competències.

Aquest post està escrit en directe des del CosmoCaixa. Afortunadament hi ha una xarxa a disposició dels assistents. És una cosa molt d'agrair !!!


Sr. Joaquim Núñez: "... el Departament vol donar suport al canvi metològic que suposo el treball per competències ..." , "... tenim el model que millor resposta pot donar a aquesta necessitat, és el de la pràctica reflexiva, per tant en el proper curs es previsible que s'amplie ..." , "... es veu la necessitat de fer un coneixement compartit comú amb les bones pràctiques dels diferents professionals, juntament amb la formació en centres... "

(A mi a la pràctica reflexiva no em deixen parlar d'aquest tema .... és tabú !!!) Gràcies per donar-me la raó Joaquim !!!

Per donar resposta a la demanda s'ha canviat l'orientació (hi assisteix professorat de totes les matèries !!!) , de sessió de treball a ponència. S'espera que des de la Subdirecció General hi hagi més jornades dirigides a la resta de…

Videoconferència amb Sardenya (Itàlia)

Segurament molts de vosaltres ja coneixeu el programa Skype (http://www.skype.com/intl/es/helloagain.html) i possiblement l'heu fet servir alguna vegada per a realitzar una videoconferència o trucada de veu. Potser això no és massa novedós, però que es faci servir en un IES amb finalitats educatives i que la comunicació es realitzi amb una zona italiana, on es parla també català, representa un enfocament i una aplicació molt nova de l'eina.

Crec que val la pena donar-ne difusió. Bàsicament per un sol motiu. És un dels coordinadors de la zona qui ens planteja la possibilitat de realitzar aquesta activitat. Amb el paper explicatiu i un mail i/o telefon de contacte amb Sardenya decidim tirar-ho endavant. Només portem una sessió, és cert, però estic pràcticament segur que a ningú (dels que se suposa que han de conèixer tot allò que es fa en els centres i més si és novedós) els hi arribarà cap notícia de la mateixa i aquell que ens la va proposar, segurament que no podrà "escap…