Ves al contingut principal

Fotografia panoràmica. PMiS (II)

Volia començar el post amb una bona fotografia panoràmica. Correspon a la ciutat de Florència, la qual he tingut la fortuna de visitar. A l'IES també en van fer una de fotografia panoràmica (així ens van dir que es deia). Va ser el pas següent a informar-nos que estaven immersos (si o si) dins un PMiS (... o era un Pla de Xoc ¿?¿ .... en qualsevol cas, aquí va ser on ja es va perdre de forma definitiva el nom original de Pla de Xoc).

La fotografia panoràmica va consistir en que els alumnes, pares i professors (no tots ni totes, només una mostra, això sí, els professors/es tots/es) complimentessin un qüestionari amb diverses qüestions relatives al centre en general. Amb totes les respostes es va elaborar un extens informe on s'assenyalaven aquells punts més destacats (per bé o per mal) segons el conjunt de respostes.

El buidatge i primer anàlisi de les respostes es va realitzar en una petita comissió (comissió del Pla de Xoc) formada pels cinc membres de l'equip directiu i cinc professors del claustre (preferentment coordinadors), i va estar dirigida per personal de l'Inspecció Educativa.

Em va tocar. No sé com. Ningú m'ho va preguntar directament. Els membres que formaven part de la comissió van ser publicitats en reunió de CAPS de departament (10:00 hores). A l'hora del pati, el meu cap de departament em comenta la notícia. No és el primer. Se li ha avançat el meu company (un cavaller de Camelot). I allí em vaig veure, a mi mateix, assegut aquella tarda, amb els demés membres de la comissió, analitzant, debatent, valorant, .... elucubrant al voltant de tot aquell munt de dades.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…