Passa al contingut principal

De cap cap al CAP !!!

Una de les coses noves que he fet aquestes setmanes ha estat ser professor, juntament amb dos companys més, del mòdul de didàctiques específiques del CAP (ICE-URV Terres de l'Ebre), en concret de l'especialitat de Tecnologia.

Ha estat una experiència molt enriquidora, que ens ha suposat molt de temps, però que ha valgut la pena. He pogut aprendre des de vessants molt diferents, però d'allò que he aprés més ha estat sobre la gestació i funcionament del curs en general. Posar-lo en marxa ha suposat moltes energies, hores de treball i .... il·lusió.

Ara, el curs ja ha acabat (el mòdul). Puc començar a mirar-lo en perspectiva, a pensar quines coses voldria millorar, o canviar, o afegir. Tal vegada ha estat l'experiència més seriosa que he realitzat amb Moodle. He fet servir l'entorn molt sovint en les classes a l'IES, però a aquest nivell, crec que és el primer cop. La valoració és molt positiva ...... ens ha permés portar a la pràctica a tots tres (els companys que hem impartit el mòdul) el concepte blended-learning.

Aquesta imatge de la ciutat ha estat habitual aquests dies. Una bona vista, sí senyor. Igual que la imatge que em queda del mòdul realitzat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els