Passa al contingut principal

D A F O (PMiS III)

D (debilitats), A (amenaces), F (fortaleses), O (oportunitats). Això vol dir DAFO. Per mi, una cosa nova ... quantes coses que no sé !!!

Doncs bé, després de la foto panoràmica del centre, la comissió formada va organitzar el debat en base a cinc eixos (millora de resultats, TIC, imatge del centre, cohesió social i mecanismes d'informació). Dins de cadascun d'aquests eixos de debat es van anar fent aportacions en forma de comentaris, propostes, crítiques. Total que de tot aquest xup-xup (molta feina de picar pedra, us ho asseguro) i de totes les hores de bla, bla (declaracions de bones intencions i demés) es van agrupar totes les diverses idees i aportacions (i això va resultar molt laboriós) en paquets de 7 o 8 ítems, per tal de distribuir-los sobre la matriu DAFO.

Una vegada redactats els diversos ítems i col·locats a la matriu va començar lo més dur (fins aquí ha estat un joc de nens). Ara consistia en anar valorant numèricament l'influència d'un ítem sobre un altre (quasi res nens !!!). A veure, fem el compte, 8 creuats amb 8 fan 64. Com que hi ha 4 interseccions 64 per 4 fan 256. 256 valoracions amb les seves consegüents apreciacions, matisos i demés !!!

Si compto que això ens ha portat quatre reunions diferents, doncs trobo que encara hem anat ràpid. Com la nota posada en cada casella era la mitja de la valoració de tots els membres de la comissió (10), podem dir que hem emès 2560 puntuacions .... uy uy uy...

Amb tot això es fan unes mitjanes, uns percentatges, trec d'aquí i poso d'allà i s'obtenen unes orientacions en forma de percentatges. Aquests percentatges finals són els que han de donar-nos idea de les línies de treball que hem de desenvolupar..... però d'això ja en parlaré un altre dia.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

LEC i formació docent (buidatge de referències)

La formació docent és una de les variables més importants pel que fa a la qualitat d'un sistema educatiu. Dintre d'aquesta, podem diferenciar entre formació inicial, que corre més a càrrec del sistema universitari que "fabrica" els nous docents, i la formació permanent, que és la que s'encarrega d'anar actualitzant els coneixements i les pràctiques dels docents que ja estan dins del sistema educatiu, exercint com a tals.
La formació permanent té punts de contacte amb els Plans de Formació en Centre, i també guarda relació (si anem estirant del fil) amb la concepció educativa d'un centre (Projecte Educatiu de Centre) i amb l'avaluació d'aquest. Sota aquesta perspectiva he anat fent una lectura de la LEC i els decrets que la despleguen fins ara, assenyalan les referències que em semblaven interessants i que en certa manera estan relacionades: formació docent, projecte educatiu de centre i avaluació docent.
Fonts: http://www.gencat.cat/educacio/lleiedu…

Antoni Zabala: l'aprenentatge per competències.

Aquest post està escrit en directe des del CosmoCaixa. Afortunadament hi ha una xarxa a disposició dels assistents. És una cosa molt d'agrair !!!


Sr. Joaquim Núñez: "... el Departament vol donar suport al canvi metològic que suposo el treball per competències ..." , "... tenim el model que millor resposta pot donar a aquesta necessitat, és el de la pràctica reflexiva, per tant en el proper curs es previsible que s'amplie ..." , "... es veu la necessitat de fer un coneixement compartit comú amb les bones pràctiques dels diferents professionals, juntament amb la formació en centres... "

(A mi a la pràctica reflexiva no em deixen parlar d'aquest tema .... és tabú !!!) Gràcies per donar-me la raó Joaquim !!!

Per donar resposta a la demanda s'ha canviat l'orientació (hi assisteix professorat de totes les matèries !!!) , de sessió de treball a ponència. S'espera que des de la Subdirecció General hi hagi més jornades dirigides a la resta de…