Passa al contingut principal

D A F O (PMiS III)

D (debilitats), A (amenaces), F (fortaleses), O (oportunitats). Això vol dir DAFO. Per mi, una cosa nova ... quantes coses que no sé !!!

Doncs bé, després de la foto panoràmica del centre, la comissió formada va organitzar el debat en base a cinc eixos (millora de resultats, TIC, imatge del centre, cohesió social i mecanismes d'informació). Dins de cadascun d'aquests eixos de debat es van anar fent aportacions en forma de comentaris, propostes, crítiques. Total que de tot aquest xup-xup (molta feina de picar pedra, us ho asseguro) i de totes les hores de bla, bla (declaracions de bones intencions i demés) es van agrupar totes les diverses idees i aportacions (i això va resultar molt laboriós) en paquets de 7 o 8 ítems, per tal de distribuir-los sobre la matriu DAFO.

Una vegada redactats els diversos ítems i col·locats a la matriu va començar lo més dur (fins aquí ha estat un joc de nens). Ara consistia en anar valorant numèricament l'influència d'un ítem sobre un altre (quasi res nens !!!). A veure, fem el compte, 8 creuats amb 8 fan 64. Com que hi ha 4 interseccions 64 per 4 fan 256. 256 valoracions amb les seves consegüents apreciacions, matisos i demés !!!

Si compto que això ens ha portat quatre reunions diferents, doncs trobo que encara hem anat ràpid. Com la nota posada en cada casella era la mitja de la valoració de tots els membres de la comissió (10), podem dir que hem emès 2560 puntuacions .... uy uy uy...

Amb tot això es fan unes mitjanes, uns percentatges, trec d'aquí i poso d'allà i s'obtenen unes orientacions en forma de percentatges. Aquests percentatges finals són els que han de donar-nos idea de les línies de treball que hem de desenvolupar..... però d'això ja en parlaré un altre dia.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...