Ves al contingut principal

D A F O (PMiS III)

D (debilitats), A (amenaces), F (fortaleses), O (oportunitats). Això vol dir DAFO. Per mi, una cosa nova ... quantes coses que no sé !!!

Doncs bé, després de la foto panoràmica del centre, la comissió formada va organitzar el debat en base a cinc eixos (millora de resultats, TIC, imatge del centre, cohesió social i mecanismes d'informació). Dins de cadascun d'aquests eixos de debat es van anar fent aportacions en forma de comentaris, propostes, crítiques. Total que de tot aquest xup-xup (molta feina de picar pedra, us ho asseguro) i de totes les hores de bla, bla (declaracions de bones intencions i demés) es van agrupar totes les diverses idees i aportacions (i això va resultar molt laboriós) en paquets de 7 o 8 ítems, per tal de distribuir-los sobre la matriu DAFO.

Una vegada redactats els diversos ítems i col·locats a la matriu va començar lo més dur (fins aquí ha estat un joc de nens). Ara consistia en anar valorant numèricament l'influència d'un ítem sobre un altre (quasi res nens !!!). A veure, fem el compte, 8 creuats amb 8 fan 64. Com que hi ha 4 interseccions 64 per 4 fan 256. 256 valoracions amb les seves consegüents apreciacions, matisos i demés !!!

Si compto que això ens ha portat quatre reunions diferents, doncs trobo que encara hem anat ràpid. Com la nota posada en cada casella era la mitja de la valoració de tots els membres de la comissió (10), podem dir que hem emès 2560 puntuacions .... uy uy uy...

Amb tot això es fan unes mitjanes, uns percentatges, trec d'aquí i poso d'allà i s'obtenen unes orientacions en forma de percentatges. Aquests percentatges finals són els que han de donar-nos idea de les línies de treball que hem de desenvolupar..... però d'això ja en parlaré un altre dia.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…