Passa al contingut principal

PMiS (I)


És inevitable, poc seriós, frívol, tot lo que vulgueu, però no puc evitar-ho, cada vegada que sento el nom em ve al cap una coneguda marca de sucs de fruita .....
Per començar la història caldria remontar-nos cap al 30-10-2006 quan el Conseller Manuel del Pozo, presenta el Pla de millora per a la secundària. Segurament que tots tenim al cap la data en que es van celebrar les darreres eleccions (1-11-2006) i per tant com és bastant usual identificar persones amb feina i projectes desenvolupats, si algú em preguntés una acció de govern del Conseller, sense dubte jo respondria: "el Pla de millora per a secundària".

El cas és que el centre on treballo, IES Els Alfacs, és un dels centres on es porta a terme allò que a hores d'ara tots coneixem amb el nom de PMiS (Pla de Millora i Soport). Intentaré explicar poc a poc de que va això, però ja avanço que no em resultarà massa fàcil .... hi ha un motiu de pes .... ningú m'ho ha explicat .... encara.

Per començar, ens van caure dos plans a la vegada, el Pla de Xoc i el Pla de Millora i Soport. La primera andanada va ser el Pla de Xoc, que segons ens van dir estava molt lligat al PMiS. No n'he tret gaire l'entrellat (ho sento), llevat que el Pla de Xoc està destinat a reduir de forma dràstica el percentatge d'alumnes de 4rt d'ESO que no obtenen el graduat i que sembla que els efectes ja s'havien de notar en aquest primer any d'aplicació (2006-2007). Lo més que he entés del Pla de Xoc ha estat (és una interpretació meva) que és el nom que rep la primera tongada de centres que s'acullen a un Pla de Millora i Soport, i el xoc és degut a que els centres escollits no més tenen dos opcions, o si o si, per portar-lo endavant.... això és lo que jo he entés segons lo vist...

Així que d'aquí endavant no parlaré més del Pla de Xoc, em limitaré a dir-li PMiS, llevat que algú m'informe de manera més concreta.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!! ...