Passa al contingut principal

PMiS (I)


És inevitable, poc seriós, frívol, tot lo que vulgueu, però no puc evitar-ho, cada vegada que sento el nom em ve al cap una coneguda marca de sucs de fruita .....
Per començar la història caldria remontar-nos cap al 30-10-2006 quan el Conseller Manuel del Pozo, presenta el Pla de millora per a la secundària. Segurament que tots tenim al cap la data en que es van celebrar les darreres eleccions (1-11-2006) i per tant com és bastant usual identificar persones amb feina i projectes desenvolupats, si algú em preguntés una acció de govern del Conseller, sense dubte jo respondria: "el Pla de millora per a secundària".

El cas és que el centre on treballo, IES Els Alfacs, és un dels centres on es porta a terme allò que a hores d'ara tots coneixem amb el nom de PMiS (Pla de Millora i Soport). Intentaré explicar poc a poc de que va això, però ja avanço que no em resultarà massa fàcil .... hi ha un motiu de pes .... ningú m'ho ha explicat .... encara.

Per començar, ens van caure dos plans a la vegada, el Pla de Xoc i el Pla de Millora i Soport. La primera andanada va ser el Pla de Xoc, que segons ens van dir estava molt lligat al PMiS. No n'he tret gaire l'entrellat (ho sento), llevat que el Pla de Xoc està destinat a reduir de forma dràstica el percentatge d'alumnes de 4rt d'ESO que no obtenen el graduat i que sembla que els efectes ja s'havien de notar en aquest primer any d'aplicació (2006-2007). Lo més que he entés del Pla de Xoc ha estat (és una interpretació meva) que és el nom que rep la primera tongada de centres que s'acullen a un Pla de Millora i Soport, i el xoc és degut a que els centres escollits no més tenen dos opcions, o si o si, per portar-lo endavant.... això és lo que jo he entés segons lo vist...

Així que d'aquí endavant no parlaré més del Pla de Xoc, em limitaré a dir-li PMiS, llevat que algú m'informe de manera més concreta.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Antoni Zabala: l'aprenentatge per competències.

Aquest post està escrit en directe des del CosmoCaixa. Afortunadament hi ha una xarxa a disposició dels assistents. És una cosa molt d'agrair !!!


Sr. Joaquim Núñez: "... el Departament vol donar suport al canvi metològic que suposo el treball per competències ..." , "... tenim el model que millor resposta pot donar a aquesta necessitat, és el de la pràctica reflexiva, per tant en el proper curs es previsible que s'amplie ..." , "... es veu la necessitat de fer un coneixement compartit comú amb les bones pràctiques dels diferents professionals, juntament amb la formació en centres... "

(A mi a la pràctica reflexiva no em deixen parlar d'aquest tema .... és tabú !!!) Gràcies per donar-me la raó Joaquim !!!

Per donar resposta a la demanda s'ha canviat l'orientació (hi assisteix professorat de totes les matèries !!!) , de sessió de treball a ponència. S'espera que des de la Subdirecció General hi hagi més jornades dirigides a la resta de…

Videoconferència amb Sardenya (Itàlia)

Segurament molts de vosaltres ja coneixeu el programa Skype (http://www.skype.com/intl/es/helloagain.html) i possiblement l'heu fet servir alguna vegada per a realitzar una videoconferència o trucada de veu. Potser això no és massa novedós, però que es faci servir en un IES amb finalitats educatives i que la comunicació es realitzi amb una zona italiana, on es parla també català, representa un enfocament i una aplicació molt nova de l'eina.

Crec que val la pena donar-ne difusió. Bàsicament per un sol motiu. És un dels coordinadors de la zona qui ens planteja la possibilitat de realitzar aquesta activitat. Amb el paper explicatiu i un mail i/o telefon de contacte amb Sardenya decidim tirar-ho endavant. Només portem una sessió, és cert, però estic pràcticament segur que a ningú (dels que se suposa que han de conèixer tot allò que es fa en els centres i més si és novedós) els hi arribarà cap notícia de la mateixa i aquell que ens la va proposar, segurament que no podrà "escap…