Vés al contingut principal

PMiS (I)


És inevitable, poc seriós, frívol, tot lo que vulgueu, però no puc evitar-ho, cada vegada que sento el nom em ve al cap una coneguda marca de sucs de fruita .....
Per començar la història caldria remontar-nos cap al 30-10-2006 quan el Conseller Manuel del Pozo, presenta el Pla de millora per a la secundària. Segurament que tots tenim al cap la data en que es van celebrar les darreres eleccions (1-11-2006) i per tant com és bastant usual identificar persones amb feina i projectes desenvolupats, si algú em preguntés una acció de govern del Conseller, sense dubte jo respondria: "el Pla de millora per a secundària".

El cas és que el centre on treballo, IES Els Alfacs, és un dels centres on es porta a terme allò que a hores d'ara tots coneixem amb el nom de PMiS (Pla de Millora i Soport). Intentaré explicar poc a poc de que va això, però ja avanço que no em resultarà massa fàcil .... hi ha un motiu de pes .... ningú m'ho ha explicat .... encara.

Per començar, ens van caure dos plans a la vegada, el Pla de Xoc i el Pla de Millora i Soport. La primera andanada va ser el Pla de Xoc, que segons ens van dir estava molt lligat al PMiS. No n'he tret gaire l'entrellat (ho sento), llevat que el Pla de Xoc està destinat a reduir de forma dràstica el percentatge d'alumnes de 4rt d'ESO que no obtenen el graduat i que sembla que els efectes ja s'havien de notar en aquest primer any d'aplicació (2006-2007). Lo més que he entés del Pla de Xoc ha estat (és una interpretació meva) que és el nom que rep la primera tongada de centres que s'acullen a un Pla de Millora i Soport, i el xoc és degut a que els centres escollits no més tenen dos opcions, o si o si, per portar-lo endavant.... això és lo que jo he entés segons lo vist...

Així que d'aquí endavant no parlaré més del Pla de Xoc, em limitaré a dir-li PMiS, llevat que algú m'informe de manera més concreta.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…