Ves al contingut principal

Anglés o Mandarí?


Fa pocs dies, un company m'alertava de la irrupció de la China dins el món d'Internet. Em va fer la reflexió que d'aquí a poc es possible que el nombre de pàgines en anglés que apareixen en fer una cerca en qualsevol dels buscadors, es vegin relegades a llocs més endarrerits degut a la irrupció de pàgines escrites en mandarí. Si bé en aquell moment no m'ho vaig agafar massa seriosament, he de confesar que per una altra banda no ho vaig veure com cap bestiesa. Només cal fer una cerca per internet (a Google mateix) sobre algun concepte que no sigui massa local i ja veureu com apareixen ja algunes pàgines en mandarí.

Avui, a El PAIS, surt la notícia que a la China ja hi ha tants internautes com als EUA ..... ara que ja m'havia decidit a millorar el meu anglés, a veure si resultarà que m'ha de canviar al mandarí !!! Lo que si que us asseguro d'ara endavant, el mandarí el tindré en molta més consideració !!! ... que trobeu ... a l'alçada de l'anglés ???

Comentaris

mcano@xtec.cat ha dit…
Hola Artur,

jo no sé tú, però Richard Cairns, el cap d'estudis del col·legi privat britanic Brighton College a East Sussex ho tenen molt clar pq ja fa més d'una any que van introduïr el xinés mandarí com a llengua estrangera obligatòria de l'educació secundària a més del francés, el castellà i el llatí.

En paraules de Mr.Cairns: "una de les meves tasques clau consisteix en garantir que el nostre alumnat estan preparats per fer front a les realitzats del s.XXI".

Pots consultar la referència a la web de la BBC:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/southern_counties/4616640.stm

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…