Passa al contingut principal

Propera Nit a l'ÀTIC: Llar digital. Futur o Present?



El dia 18 de gener a les 21.30 hores al Casal d'Amposta es realitzarà una nova xerrada de Nits a l'àtic.

La incorporació de les noves Tecnologies de la Informació i de la Comunicació a la llar ha fet evolucionar el concepte tradicional de casa domòtica cap a un de més ampli i general com és el de "Llar Digital". El concepte "Llar Digital" integra una gran varietat de sistemes (Domòtica, Seguretat, Multimèdia, Comunicació, etc..). Aquesta integració i la capacitat d'accés a les xarxes de banda ampla, ofereixen una gran quantitat d'aplicacions i nous serveis que van des de la millora de la seguretat, el control de la despesa energètica, l'accés a capacitats multimèdia i de comunicació a qualsevol lloc de la llar, fins a serveis avançats com el control remot de dispositius o la telemedicina.

Raúl Tigel i Cardona. Estudiant d'Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes a la URV. Tècnic de Manteniment d'Informàtica Industrial a l'empresa Dapsa.

Esteban Tigel i Cardona. Enginyer Superior Industrial Especialitat Mecànica per la UPC de Barcelona. Projectista de l'enginyeria Engitec, S.L.

Si vols, subscriu-te al nostre canal de Twitter: http://twitter.com/atictes; des d'allà també informem de tot el que fem...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...