Passa al contingut principal

Wii's per a tots els centres !!!

Vull començar aquest nou any amb un post que sigui un reflexe d'allò que ens pot deparar el nou any, des del punt de vista tecnològic i també des del punt de vista educatiu. Fa uns dies (dos en concret) em va arribar la notícia, per boca de Marià Cano, d'algú que havia aconseguit transformar un comandament de la Wii de tal manera que pugues transformar una superfície amb una pissarra digital, una widows surface o fins i tot un ordinador amb un TabletPC.

Avui he descobert la web de la persona que ho ha realitzat (http://www.cs.cmu.edu/~johnny/) ... i si això fora poc ja tenim un component d'ÀTIC2, David Comuñas, que diu que ja ha fet algunes probes i ha aconseguit resultats ....

Crec que aquesta serà la tendència ... cada vegada més possibilitats tecnològiques, amb preus cada cop més baixos, la tecnologia inundant tots els camps i les activitats humanes ... a l'educació també (... tot i la resistència d'alguns membres ...). I per cert .... em ve al cap alguns comentaris de companys/es fent una dura crítica de les virtuts dels jocs en l'educació: " A l'escola es va a estudiar !!! " ai, ai, ai, ai, .... a veure si resultarà que ben aviat seran ells els primers que entraran a l'aula amb un comandament de Wii !!!

Per fer boca, aquí hi ha dos vídeos al·lucinants:


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer (veure Wikipedia), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica (http://gabinetedeinformatica.net/wp15) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general.

Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els pare…