Passa al contingut principal

Wii's per a tots els centres !!!

Vull començar aquest nou any amb un post que sigui un reflexe d'allò que ens pot deparar el nou any, des del punt de vista tecnològic i també des del punt de vista educatiu. Fa uns dies (dos en concret) em va arribar la notícia, per boca de Marià Cano, d'algú que havia aconseguit transformar un comandament de la Wii de tal manera que pugues transformar una superfície amb una pissarra digital, una widows surface o fins i tot un ordinador amb un TabletPC.

Avui he descobert la web de la persona que ho ha realitzat (http://www.cs.cmu.edu/~johnny/) ... i si això fora poc ja tenim un component d'ÀTIC2, David Comuñas, que diu que ja ha fet algunes probes i ha aconseguit resultats ....

Crec que aquesta serà la tendència ... cada vegada més possibilitats tecnològiques, amb preus cada cop més baixos, la tecnologia inundant tots els camps i les activitats humanes ... a l'educació també (... tot i la resistència d'alguns membres ...). I per cert .... em ve al cap alguns comentaris de companys/es fent una dura crítica de les virtuts dels jocs en l'educació: " A l'escola es va a estudiar !!! " ai, ai, ai, ai, .... a veure si resultarà que ben aviat seran ells els primers que entraran a l'aula amb un comandament de Wii !!!

Per fer boca, aquí hi ha dos vídeos al·lucinants:


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot