Vés al contingut principal

Wii's per a tots els centres !!!

Vull començar aquest nou any amb un post que sigui un reflexe d'allò que ens pot deparar el nou any, des del punt de vista tecnològic i també des del punt de vista educatiu. Fa uns dies (dos en concret) em va arribar la notícia, per boca de Marià Cano, d'algú que havia aconseguit transformar un comandament de la Wii de tal manera que pugues transformar una superfície amb una pissarra digital, una widows surface o fins i tot un ordinador amb un TabletPC.

Avui he descobert la web de la persona que ho ha realitzat (http://www.cs.cmu.edu/~johnny/) ... i si això fora poc ja tenim un component d'ÀTIC2, David Comuñas, que diu que ja ha fet algunes probes i ha aconseguit resultats ....

Crec que aquesta serà la tendència ... cada vegada més possibilitats tecnològiques, amb preus cada cop més baixos, la tecnologia inundant tots els camps i les activitats humanes ... a l'educació també (... tot i la resistència d'alguns membres ...). I per cert .... em ve al cap alguns comentaris de companys/es fent una dura crítica de les virtuts dels jocs en l'educació: " A l'escola es va a estudiar !!! " ai, ai, ai, ai, .... a veure si resultarà que ben aviat seran ells els primers que entraran a l'aula amb un comandament de Wii !!!

Per fer boca, aquí hi ha dos vídeos al·lucinants:


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…