Passa al contingut principal

Anglés o Mandarí?


Fa pocs dies, un company m'alertava de la irrupció de la China dins el món d'Internet. Em va fer la reflexió que d'aquí a poc es possible que el nombre de pàgines en anglés que apareixen en fer una cerca en qualsevol dels buscadors, es vegin relegades a llocs més endarrerits degut a la irrupció de pàgines escrites en mandarí. Si bé en aquell moment no m'ho vaig agafar massa seriosament, he de confesar que per una altra banda no ho vaig veure com cap bestiesa. Només cal fer una cerca per internet (a Google mateix) sobre algun concepte que no sigui massa local i ja veureu com apareixen ja algunes pàgines en mandarí.

Avui, a El PAIS, surt la notícia que a la China ja hi ha tants internautes com als EUA ..... ara que ja m'havia decidit a millorar el meu anglés, a veure si resultarà que m'ha de canviar al mandarí !!! Lo que si que us asseguro d'ara endavant, el mandarí el tindré en molta més consideració !!! ... que trobeu ... a l'alçada de l'anglés ???

Comentaris

Marià Cano Santos ha dit…
Hola Artur,

jo no sé tú, però Richard Cairns, el cap d'estudis del col·legi privat britanic Brighton College a East Sussex ho tenen molt clar pq ja fa més d'una any que van introduïr el xinés mandarí com a llengua estrangera obligatòria de l'educació secundària a més del francés, el castellà i el llatí.

En paraules de Mr.Cairns: "una de les meves tasques clau consisteix en garantir que el nostre alumnat estan preparats per fer front a les realitzats del s.XXI".

Pots consultar la referència a la web de la BBC:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/southern_counties/4616640.stm

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot