Passa al contingut principal

Consells per als posts dels blogs



Un dels primers blogs educatius que vaig descobrir va ser el Blog d'una profe DIM. De seguida el vaig trobar molt interessant, i amb el temps encara ho és més. Trobo imprescindible consultar-lo de forma regular. A més l'estiu del 2006 he estat (vaig ser) alumne de la Bea. El curs ... de blogs. Un honor per a mi i un curs molt bo, molt bo, molt bo. És d'aquest blog que he extret els 10 consells a l'hora d'escriure els posts:
  1. Escriu un post curt, de unes 150 paraules. Expresa un sol tema articulat en tres pàrrafos separats per doble espai.
  2. Assenya-la en negreta no més de cinc paraules clau.
  3. La lletra serà mitjana/gran. Encara que es pot engrandir el tipo de lletra amb el navegador... ningú ho fa.
  4. Escull Garamond o Trebuchet que són més "amables" a la pantalla que la Times o Arial.
  5. Un blog et permet la hipertextualitat. No la desaprofites: recorda que els enllaços permitiran completar i expandir la idea que expresses. Posa un target=”_blank” per a que els enllaços es llegeixin en una altra finestra i els lectors no perguin la referència.
  6. Si el teu blog pretén crear polèmica o opinió, acaba el post amb una pregunta, problema o paradoxa. Així facilitaràs els comentaris.
  7. Si el teu blog és instructiu, al final de la teva exposició resumeix les idees de manera ordenada numerada o amb punts, de tal manera que sigui "copiable" amb facilitat en un document de text i faciliti la creació de tutorials a altres companys que ho necessiten. Explicita la URL dels enllaços per a que no perdin quan s'imprimeixi.
  8. Si el teu blog és de recursos, comenta un recurs cada vegada i no donis més de quatre referències. L'excés d'informació en un post intoxica el visitant.
  9. Posa una imatge, un vídeo o un arxiu de veu. Flickr, Bubbleshare i Castpost et donen uns codis magnífics que realçaran el teu blog.
  10. Sobre tot, ofereix/brinda un servei.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...