Passa al contingut principal

Consells per als posts dels blogs



Un dels primers blogs educatius que vaig descobrir va ser el Blog d'una profe DIM. De seguida el vaig trobar molt interessant, i amb el temps encara ho és més. Trobo imprescindible consultar-lo de forma regular. A més l'estiu del 2006 he estat (vaig ser) alumne de la Bea. El curs ... de blogs. Un honor per a mi i un curs molt bo, molt bo, molt bo. És d'aquest blog que he extret els 10 consells a l'hora d'escriure els posts:
  1. Escriu un post curt, de unes 150 paraules. Expresa un sol tema articulat en tres pàrrafos separats per doble espai.
  2. Assenya-la en negreta no més de cinc paraules clau.
  3. La lletra serà mitjana/gran. Encara que es pot engrandir el tipo de lletra amb el navegador... ningú ho fa.
  4. Escull Garamond o Trebuchet que són més "amables" a la pantalla que la Times o Arial.
  5. Un blog et permet la hipertextualitat. No la desaprofites: recorda que els enllaços permitiran completar i expandir la idea que expresses. Posa un target=”_blank” per a que els enllaços es llegeixin en una altra finestra i els lectors no perguin la referència.
  6. Si el teu blog pretén crear polèmica o opinió, acaba el post amb una pregunta, problema o paradoxa. Així facilitaràs els comentaris.
  7. Si el teu blog és instructiu, al final de la teva exposició resumeix les idees de manera ordenada numerada o amb punts, de tal manera que sigui "copiable" amb facilitat en un document de text i faciliti la creació de tutorials a altres companys que ho necessiten. Explicita la URL dels enllaços per a que no perdin quan s'imprimeixi.
  8. Si el teu blog és de recursos, comenta un recurs cada vegada i no donis més de quatre referències. L'excés d'informació en un post intoxica el visitant.
  9. Posa una imatge, un vídeo o un arxiu de veu. Flickr, Bubbleshare i Castpost et donen uns codis magnífics que realçaran el teu blog.
  10. Sobre tot, ofereix/brinda un servei.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot