Vés al contingut principal

Consells per als posts dels blogs



Un dels primers blogs educatius que vaig descobrir va ser el Blog d'una profe DIM. De seguida el vaig trobar molt interessant, i amb el temps encara ho és més. Trobo imprescindible consultar-lo de forma regular. A més l'estiu del 2006 he estat (vaig ser) alumne de la Bea. El curs ... de blogs. Un honor per a mi i un curs molt bo, molt bo, molt bo. És d'aquest blog que he extret els 10 consells a l'hora d'escriure els posts:
  1. Escriu un post curt, de unes 150 paraules. Expresa un sol tema articulat en tres pàrrafos separats per doble espai.
  2. Assenya-la en negreta no més de cinc paraules clau.
  3. La lletra serà mitjana/gran. Encara que es pot engrandir el tipo de lletra amb el navegador... ningú ho fa.
  4. Escull Garamond o Trebuchet que són més "amables" a la pantalla que la Times o Arial.
  5. Un blog et permet la hipertextualitat. No la desaprofites: recorda que els enllaços permitiran completar i expandir la idea que expresses. Posa un target=”_blank” per a que els enllaços es llegeixin en una altra finestra i els lectors no perguin la referència.
  6. Si el teu blog pretén crear polèmica o opinió, acaba el post amb una pregunta, problema o paradoxa. Així facilitaràs els comentaris.
  7. Si el teu blog és instructiu, al final de la teva exposició resumeix les idees de manera ordenada numerada o amb punts, de tal manera que sigui "copiable" amb facilitat en un document de text i faciliti la creació de tutorials a altres companys que ho necessiten. Explicita la URL dels enllaços per a que no perdin quan s'imprimeixi.
  8. Si el teu blog és de recursos, comenta un recurs cada vegada i no donis més de quatre referències. L'excés d'informació en un post intoxica el visitant.
  9. Posa una imatge, un vídeo o un arxiu de veu. Flickr, Bubbleshare i Castpost et donen uns codis magnífics que realçaran el teu blog.
  10. Sobre tot, ofereix/brinda un servei.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…