Passa al contingut principal

Google, mapes i educació


A la Bitácora de Anibal de la Torre he llegit aquest magnific article on explica/mostra les moltes utilitats educatives que es poden realitzar amb les diferents eines que ofereix Google.

Hacía tiempo que no escribía nada sobre una de mis mayores debilidades: los nuevos mapas en Internet y sus utilidades educativas (Google maps en versión Internet y Google Earth en versión software local). A ver, algunas cosillas descubiertas recientemente y que a algunos os serán de utilidad y al resto os divertirán:

1.- Con Gmaps pedometer podrás trazar rutas sobre los mapas de Google, guardarlas, imprimirlas, exportarlas, obtener distancias, calorías empleadas, etc. Trabaja en millas y metros.

2.- Con Google planimeter serás capaz de medir superficies en los mapas de forma muy fácil. Te permite ir marcando puntos que van delimitando el contorno de la superficie. Variedad de unidades.

3.- Me encanta YourGMap, es una herramienta fantástica y tiene infinitas posibilidades educativas; sólo hay que echarle una mijita de imaginación. Con esta herramienta puedes construir tus propios mapas sobre los de Google, incorporando todo tipo de marcas sobre ellos que lleven información adicional.

yourgmap

4.- Por aquí te muestran sobre los mapas los terremotos ocurridos en el mundo durante la última semana; curioso asomarse y analizar la correlación entre estos y las principales fallas existentes en la Tierra.

5.- Curiosa utilidad que podríamos implantar por aquí, en la que puedes buscar de forma geográfica centros educativos de distintos niveles.

6.- ¿Cómo se verá el mundo de noche... con las luces encendidas?

7.- ¿Se podrían conectar los mapas de Google con una línea del tiempo histórica en la que, mis alumnos, pudieran fijar ellos mismos determinados acontecimientos a modo de wiki? Pues sí ;-)

8.- Un fantástico paseo por las pirámides egipcias, debidamente enlazado con sus correspondientes artículos de la wikipedia.

9.- En WikiMapia también podemos dejar marcas e información sobre sitios para que puedan ser vistos por el mundo entero. Dispone en la parte superior derecha de un selector de idiomas.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot