Ves al contingut principal

Google, mapes i educació


A la Bitácora de Anibal de la Torre he llegit aquest magnific article on explica/mostra les moltes utilitats educatives que es poden realitzar amb les diferents eines que ofereix Google.

Hacía tiempo que no escribía nada sobre una de mis mayores debilidades: los nuevos mapas en Internet y sus utilidades educativas (Google maps en versión Internet y Google Earth en versión software local). A ver, algunas cosillas descubiertas recientemente y que a algunos os serán de utilidad y al resto os divertirán:

1.- Con Gmaps pedometer podrás trazar rutas sobre los mapas de Google, guardarlas, imprimirlas, exportarlas, obtener distancias, calorías empleadas, etc. Trabaja en millas y metros.

2.- Con Google planimeter serás capaz de medir superficies en los mapas de forma muy fácil. Te permite ir marcando puntos que van delimitando el contorno de la superficie. Variedad de unidades.

3.- Me encanta YourGMap, es una herramienta fantástica y tiene infinitas posibilidades educativas; sólo hay que echarle una mijita de imaginación. Con esta herramienta puedes construir tus propios mapas sobre los de Google, incorporando todo tipo de marcas sobre ellos que lleven información adicional.

yourgmap

4.- Por aquí te muestran sobre los mapas los terremotos ocurridos en el mundo durante la última semana; curioso asomarse y analizar la correlación entre estos y las principales fallas existentes en la Tierra.

5.- Curiosa utilidad que podríamos implantar por aquí, en la que puedes buscar de forma geográfica centros educativos de distintos niveles.

6.- ¿Cómo se verá el mundo de noche... con las luces encendidas?

7.- ¿Se podrían conectar los mapas de Google con una línea del tiempo histórica en la que, mis alumnos, pudieran fijar ellos mismos determinados acontecimientos a modo de wiki? Pues sí ;-)

8.- Un fantástico paseo por las pirámides egipcias, debidamente enlazado con sus correspondientes artículos de la wikipedia.

9.- En WikiMapia también podemos dejar marcas e información sobre sitios para que puedan ser vistos por el mundo entero. Dispone en la parte superior derecha de un selector de idiomas.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…