Passa al contingut principal

Google, mapes i educació


A la Bitácora de Anibal de la Torre he llegit aquest magnific article on explica/mostra les moltes utilitats educatives que es poden realitzar amb les diferents eines que ofereix Google.

Hacía tiempo que no escribía nada sobre una de mis mayores debilidades: los nuevos mapas en Internet y sus utilidades educativas (Google maps en versión Internet y Google Earth en versión software local). A ver, algunas cosillas descubiertas recientemente y que a algunos os serán de utilidad y al resto os divertirán:

1.- Con Gmaps pedometer podrás trazar rutas sobre los mapas de Google, guardarlas, imprimirlas, exportarlas, obtener distancias, calorías empleadas, etc. Trabaja en millas y metros.

2.- Con Google planimeter serás capaz de medir superficies en los mapas de forma muy fácil. Te permite ir marcando puntos que van delimitando el contorno de la superficie. Variedad de unidades.

3.- Me encanta YourGMap, es una herramienta fantástica y tiene infinitas posibilidades educativas; sólo hay que echarle una mijita de imaginación. Con esta herramienta puedes construir tus propios mapas sobre los de Google, incorporando todo tipo de marcas sobre ellos que lleven información adicional.

yourgmap

4.- Por aquí te muestran sobre los mapas los terremotos ocurridos en el mundo durante la última semana; curioso asomarse y analizar la correlación entre estos y las principales fallas existentes en la Tierra.

5.- Curiosa utilidad que podríamos implantar por aquí, en la que puedes buscar de forma geográfica centros educativos de distintos niveles.

6.- ¿Cómo se verá el mundo de noche... con las luces encendidas?

7.- ¿Se podrían conectar los mapas de Google con una línea del tiempo histórica en la que, mis alumnos, pudieran fijar ellos mismos determinados acontecimientos a modo de wiki? Pues sí ;-)

8.- Un fantástico paseo por las pirámides egipcias, debidamente enlazado con sus correspondientes artículos de la wikipedia.

9.- En WikiMapia también podemos dejar marcas e información sobre sitios para que puedan ser vistos por el mundo entero. Dispone en la parte superior derecha de un selector de idiomas.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

LEC i formació docent (buidatge de referències)

La formació docent és una de les variables més importants pel que fa a la qualitat d'un sistema educatiu. Dintre d'aquesta, podem diferenciar entre formació inicial, que corre més a càrrec del sistema universitari que "fabrica" els nous docents, i la formació permanent, que és la que s'encarrega d'anar actualitzant els coneixements i les pràctiques dels docents que ja estan dins del sistema educatiu, exercint com a tals.
La formació permanent té punts de contacte amb els Plans de Formació en Centre, i també guarda relació (si anem estirant del fil) amb la concepció educativa d'un centre (Projecte Educatiu de Centre) i amb l'avaluació d'aquest. Sota aquesta perspectiva he anat fent una lectura de la LEC i els decrets que la despleguen fins ara, assenyalan les referències que em semblaven interessants i que en certa manera estan relacionades: formació docent, projecte educatiu de centre i avaluació docent.
Fonts: http://www.gencat.cat/educacio/lleiedu…

Antoni Zabala: l'aprenentatge per competències.

Aquest post està escrit en directe des del CosmoCaixa. Afortunadament hi ha una xarxa a disposició dels assistents. És una cosa molt d'agrair !!!


Sr. Joaquim Núñez: "... el Departament vol donar suport al canvi metològic que suposo el treball per competències ..." , "... tenim el model que millor resposta pot donar a aquesta necessitat, és el de la pràctica reflexiva, per tant en el proper curs es previsible que s'amplie ..." , "... es veu la necessitat de fer un coneixement compartit comú amb les bones pràctiques dels diferents professionals, juntament amb la formació en centres... "

(A mi a la pràctica reflexiva no em deixen parlar d'aquest tema .... és tabú !!!) Gràcies per donar-me la raó Joaquim !!!

Per donar resposta a la demanda s'ha canviat l'orientació (hi assisteix professorat de totes les matèries !!!) , de sessió de treball a ponència. S'espera que des de la Subdirecció General hi hagi més jornades dirigides a la resta de…