Ves al contingut principal

Anem de Party !!!

Aquest final de setmana tenim una mega Party aquí a les terres de l'ebre !!! Si voleu més informació només cal visiteu la web oficial (http://www.ebrelanparty.cat/). Vaja moguda. La setmana passada les jornades ATIC2a amb un èxit rotund i ara EbreLanParty.

A les jornades ATIC2a un dels ponents ens va explicar una mena de conte:
"Això és una mare que té dos fills, un de nou mesos i un altre de uns 6 anys. Un matí, com cada dia, baixa a la panaderia a buscar els croissants per esmorçar. En tornar es troba la casa cremant. De forma accidental s'havia calat foc. Ja hi són els bombers intentant apagar-lo.

De seguida es preocupa per l'estat dels seus fills. De cop i volta se´ls troba al jardi de casa, a tots dos, sans i estalvis. Al seu costat hi ha un bomber. S'acosta per preguntar-li al bomber què ha passat. El bomber li respon que el fill de sis anys, en veure el foc, s'ha posat el bebe de nou mesos dins la motxilla i s'ha enfilat a l'arbre que hi ha tocant la finestra. Per ell ha baixat, i d'aquesta manera s'han salvat els dos germans. La mare desconcertada pregunta al bomber: Però, com és possible?

I el bomber li respon: Ningú li ha prohibit que ho fes !!!"

Moltes vegades ens deixem posar massa barreres i obstacles (això no es pot fer, allò és impossible, és molt difícil d'aconseguir, ...). No deixem que ningú posi barreres a les nostres idees. Tenim una idea, lluitem per ella, defensem-la, treballem-hi !!!

I això és el que fa aquest grup de gent. Anem a fer una Gran Party a les Terres de l'Ebre, doncs vinga, som-hi !!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…