Passa al contingut principal

Mala vida


Dimarts, xatejant fins a les 2 del matí sobre criptografia.
Dimecres, a les 6:45, amunt, com cada dia. Una dutxa per despertar-se; tinc molta son, cada dia més. He estat un pèl massa al llit, no dóna temps d'afeitar-me. Ja ho faré durant el dia, buscaré una estona. Mala senyal, aquest és un dels simptomes que em fa donar compte que em cal un respir, ... espero divendres a migdia en candeletes, ... tot i que el descans es transformarà en atenció familiar intensa ... al menys podré carregar piles per dormir. Això penso ara, ja veurem què quedarà.

Marxo cap al centre. Hi he de ser a primera hora. Acudeixo a les classes, reunions; un company m'atura pel passadís, una consulta sobre el correu .... Vaig a esmorçar ... més companys/es, més preguntes, ... torno a classe. Acaba el matí. Encara he tingut un moment durant el matí d'enviar un mail a un company .... estic intentant instal·lar Ruby i m'he encallat. M'ha contestat ràpidament. Arribo a casa. Faig una trucada al company ... m'ha salvat ... Ruby ja corre..

Menjo ... faig l'afeitada pendent ... m'arreglo i marxo cap a Tarragona ... tinc una reunió que pot ser important ... temps al temps ... i demà ... puf !!! demà ves a saber !!!

Comentaris

Unknown ha dit…
De tant en tant s'ha de parar. A mi em passa també això d'abastar massa. Ara em tiro fins massa tard a l'ordinador i dormo poques hores. De tant en tant va bé estar uns dies anant a dormir d'hora. Les coses poden esperar, encara que sembli que no. Ànims i descansa!

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...