Ves al contingut principal

I Jornades sobre els Nous Currículums



El passat 24 de novembre es van celebrar les I Jornades sobre els Nous Currículums organitzades pel Col·legi de Llicenciats i Doctors a Salou. La conferència inagural la va realitzar Montserrat Casas Vilalta, i va tractar sobre els eixos bàsics sobre els que s'han construït els currículums de secundària. Haig de dir que va resultar molt interessant tenir l'oportunitat d'escoltar de primera mà a una de les persones implicades en el procés d'elaboració dels nous currículums. I aquesta impressió o valoració va ser compartida per una gran quantitat de gent, si s'ha de jutjar per l'assistència (més de 350 persones) tractant-se d'un dissabte al matí .....

M'agradaria poder disposar de la presentació, però en aquest cas, sembla que només serà accessible si estàs col·legiat (i no és el meu cas, ara per ara). Després d'aquesta conferència inagural es van realitzar tallers separats per matèries .... jo vaig anar al de Ciències Experimentals. Allí vam realitzar una sessió més dirigida al nou enfocament curricular vist des de la nostra matèria.

També ens van anunciar que per al proper 23 de febrer hi ha previst fer una nova jornada, en aquest cas dedicada a les competències bàsiques. I per al 17 de maig una tercera, i darrera, dedicada a l'organització de centre. Per poc que pugui, he de mirar d'anar-hi.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…