Ves al contingut principal

Un FODA friki (2/3)

... després dels cafès comencem a explicar als companys/es, el joc que els proposem. Durant el dia hem tingut ocasió d'anar comentant aquelles coses del dia a dia de tots nosaltres, dels nostres neguits, il·lusions, ... i sobretot del tema estrella: "el concurs de càtedres".

Quasi pràcticament que de forma simultània al darrer plat, i per tant, a l'hora del cafè, arriba el darrer company per incorporar-se al grup. No és fàcil que tothom pugui assistir, un mateix dia i a la mateixa hora a una reunió. Després de les hores de treball, és fàcil entendre que cadascú té la seva pròpia dinàmica familiar, els seus compromisos adquirits amb anterioritat o, en ocasions, imprevistos. L'assistència m'impressiona.

Àxel, Xavi, Rosa, Alfred, Carles, Jesús, Cinta, Vicent, Ricard, Luis, Ximo, Marià i jo mateix. Ja estem a punt. Ens netegen la taula. Plantem el tauler. Treiem les banderoles.

Marià comença la partida plantant les banderoles màster, que han de ser les guies i espectadores dels moviments i dels arguments.

Poc a poc, el tauler va omplint-se, les idees abocades sobre la taula són moltes i molt interessants. Molt difícils d'escriure en un post ... massa difícil ... no importa, tenim l'enregistrament per a refrescar la memòria quan sigui necessari.

El debat és intens, ric, profitós, profund ....crec que tots/es estem contents i satisfets de com ha anat la partida, el joc, la trobada, ...

Es fa ràpidament hora d'anar plegant. Em descuido de fer una foto final al tauler. No passa res. Tenim l'enregistrament, i per tant, podrem revisar com ha anat tot. A l'endemà reviso la cinta. La visiono de nou i digitalitzo la posició que va anar ocupant cada concepte. Aquesta imatge l'hem de conservar. Serà un record d'una tarde esplèndida. (veure mapa final a tamany real).

Gràcies a tots/es companys/es.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer (veure Wikipedia), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica (http://gabinetedeinformatica.net/wp15) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general.

Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els pare…