Ves al contingut principal

Un FODA friki (2/3)

... després dels cafès comencem a explicar als companys/es, el joc que els proposem. Durant el dia hem tingut ocasió d'anar comentant aquelles coses del dia a dia de tots nosaltres, dels nostres neguits, il·lusions, ... i sobretot del tema estrella: "el concurs de càtedres".

Quasi pràcticament que de forma simultània al darrer plat, i per tant, a l'hora del cafè, arriba el darrer company per incorporar-se al grup. No és fàcil que tothom pugui assistir, un mateix dia i a la mateixa hora a una reunió. Després de les hores de treball, és fàcil entendre que cadascú té la seva pròpia dinàmica familiar, els seus compromisos adquirits amb anterioritat o, en ocasions, imprevistos. L'assistència m'impressiona.

Àxel, Xavi, Rosa, Alfred, Carles, Jesús, Cinta, Vicent, Ricard, Luis, Ximo, Marià i jo mateix. Ja estem a punt. Ens netegen la taula. Plantem el tauler. Treiem les banderoles.

Marià comença la partida plantant les banderoles màster, que han de ser les guies i espectadores dels moviments i dels arguments.

Poc a poc, el tauler va omplint-se, les idees abocades sobre la taula són moltes i molt interessants. Molt difícils d'escriure en un post ... massa difícil ... no importa, tenim l'enregistrament per a refrescar la memòria quan sigui necessari.

El debat és intens, ric, profitós, profund ....crec que tots/es estem contents i satisfets de com ha anat la partida, el joc, la trobada, ...

Es fa ràpidament hora d'anar plegant. Em descuido de fer una foto final al tauler. No passa res. Tenim l'enregistrament, i per tant, podrem revisar com ha anat tot. A l'endemà reviso la cinta. La visiono de nou i digitalitzo la posició que va anar ocupant cada concepte. Aquesta imatge l'hem de conservar. Serà un record d'una tarde esplèndida. (veure mapa final a tamany real).

Gràcies a tots/es companys/es.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…