Passa al contingut principal

Un FODA friki (2/3)

... després dels cafès comencem a explicar als companys/es, el joc que els proposem. Durant el dia hem tingut ocasió d'anar comentant aquelles coses del dia a dia de tots nosaltres, dels nostres neguits, il·lusions, ... i sobretot del tema estrella: "el concurs de càtedres".

Quasi pràcticament que de forma simultània al darrer plat, i per tant, a l'hora del cafè, arriba el darrer company per incorporar-se al grup. No és fàcil que tothom pugui assistir, un mateix dia i a la mateixa hora a una reunió. Després de les hores de treball, és fàcil entendre que cadascú té la seva pròpia dinàmica familiar, els seus compromisos adquirits amb anterioritat o, en ocasions, imprevistos. L'assistència m'impressiona.

Àxel, Xavi, Rosa, Alfred, Carles, Jesús, Cinta, Vicent, Ricard, Luis, Ximo, Marià i jo mateix. Ja estem a punt. Ens netegen la taula. Plantem el tauler. Treiem les banderoles.

Marià comença la partida plantant les banderoles màster, que han de ser les guies i espectadores dels moviments i dels arguments.

Poc a poc, el tauler va omplint-se, les idees abocades sobre la taula són moltes i molt interessants. Molt difícils d'escriure en un post ... massa difícil ... no importa, tenim l'enregistrament per a refrescar la memòria quan sigui necessari.

El debat és intens, ric, profitós, profund ....crec que tots/es estem contents i satisfets de com ha anat la partida, el joc, la trobada, ...

Es fa ràpidament hora d'anar plegant. Em descuido de fer una foto final al tauler. No passa res. Tenim l'enregistrament, i per tant, podrem revisar com ha anat tot. A l'endemà reviso la cinta. La visiono de nou i digitalitzo la posició que va anar ocupant cada concepte. Aquesta imatge l'hem de conservar. Serà un record d'una tarde esplèndida. (veure mapa final a tamany real).

Gràcies a tots/es companys/es.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...