Ves al contingut principal

Càtedres: cagarà el tió ?


Tema càtedres.

Aquest any, després de molts i molts anys, torna ha haver concurs de càtedres. Com en la majoria de coses
, aquí, també sóc una persona que acaba d'aterrar (lo qual no deu de ser massa dolent, no?) i per tant la meva posició és d'explorar el terreny a lo boy scout, obrint camí. La meva intenció era matricular-me per tal d'anar seguint el procés fins allí on fora possible (.... fins al final ¿¿¿¿) però cal tenir una antiguitat mínima de 8 anys en el cos i actualment no hi arribo (7 anys, 3 mesos i 11 dies). M'hagués agradat poder inscriurem, més que res per a veure quina és la meva baremació respecte a la resta de participants, i així anar escalfant motors, de cara a properes convocatòries.

Savia, a partir de les diverses xerrades que he tingut ocasió de tenir amb companys, que la qüestió estava molt complicada, si no impossible. Cal pensar que amb tants d'anys que no es convoca el concurs de càtedres, hi ha molta gent (abans que jo) que simplement per l'antiguitat em sobrepassa a puntuació "cuatro pueblos" .... sé de companys/es que tenen el màxim de puntuació permesa en cada apartat i que les petites dècimes que els manquen per no tenir algun títol com el certificat D de Català (segons la seva opinió) els fa perdre opcions a assolir la condició de catedràtic/ca. Ja vegeu com està el tema. O tens tots els teus apartats de baremació a la màxima puntuació o ... pel que sembla, les opcions són poques. Segurament es tracta duna opinió extrema, però crec que és significativa de com està el panorama per aquest curs.

Per aquest motiu la meva intenció era inscriurem, que em baremessin, i a partir d'aquí veure quina seria la meva posició en el llistat general i somniar truites de cara a propers anys. L'any vinent (i el següent) tornarà a haver concurs de trasllats, i llavors quasi segur que ja em podré inscriure i començar a fer volar coloms. Al cap i a la fi, pel que veig (tot just arribar) és que tard o d'hora pot ser una meta assolible. És com el tió. Cal anar-li donant cops per tal que no es refredi. Més tard o més d'hora cagarà, segur !!!

Mentre, per tal de tenir-ho a mà, faig un petit recull de les informacions relacionades amb el tema:

Comentaris

Lu ha dit…
Jo m'hi he inscrit per provar sort. Segur que ens trobarem en properes convocatòries.

El que em sembla més difícil és veure com es farà el desempat, perquè hi haurà molts empats de 8,5 punts. Molts aspirants tenen la puntuació màxima en tots els apartats menys en el 3.1. (el certificat D de català puntua 0,25)

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…