Passa al contingut principal

Càtedres: cagarà el tió ?


Tema càtedres.

Aquest any, després de molts i molts anys, torna ha haver concurs de càtedres. Com en la majoria de coses
, aquí, també sóc una persona que acaba d'aterrar (lo qual no deu de ser massa dolent, no?) i per tant la meva posició és d'explorar el terreny a lo boy scout, obrint camí. La meva intenció era matricular-me per tal d'anar seguint el procés fins allí on fora possible (.... fins al final ¿¿¿¿) però cal tenir una antiguitat mínima de 8 anys en el cos i actualment no hi arribo (7 anys, 3 mesos i 11 dies). M'hagués agradat poder inscriurem, més que res per a veure quina és la meva baremació respecte a la resta de participants, i així anar escalfant motors, de cara a properes convocatòries.

Savia, a partir de les diverses xerrades que he tingut ocasió de tenir amb companys, que la qüestió estava molt complicada, si no impossible. Cal pensar que amb tants d'anys que no es convoca el concurs de càtedres, hi ha molta gent (abans que jo) que simplement per l'antiguitat em sobrepassa a puntuació "cuatro pueblos" .... sé de companys/es que tenen el màxim de puntuació permesa en cada apartat i que les petites dècimes que els manquen per no tenir algun títol com el certificat D de Català (segons la seva opinió) els fa perdre opcions a assolir la condició de catedràtic/ca. Ja vegeu com està el tema. O tens tots els teus apartats de baremació a la màxima puntuació o ... pel que sembla, les opcions són poques. Segurament es tracta duna opinió extrema, però crec que és significativa de com està el panorama per aquest curs.

Per aquest motiu la meva intenció era inscriurem, que em baremessin, i a partir d'aquí veure quina seria la meva posició en el llistat general i somniar truites de cara a propers anys. L'any vinent (i el següent) tornarà a haver concurs de trasllats, i llavors quasi segur que ja em podré inscriure i començar a fer volar coloms. Al cap i a la fi, pel que veig (tot just arribar) és que tard o d'hora pot ser una meta assolible. És com el tió. Cal anar-li donant cops per tal que no es refredi. Més tard o més d'hora cagarà, segur !!!

Mentre, per tal de tenir-ho a mà, faig un petit recull de les informacions relacionades amb el tema:

Comentaris

Lourdes Domenech ha dit…
Jo m'hi he inscrit per provar sort. Segur que ens trobarem en properes convocatòries.

El que em sembla més difícil és veure com es farà el desempat, perquè hi haurà molts empats de 8,5 punts. Molts aspirants tenen la puntuació màxima en tots els apartats menys en el 3.1. (el certificat D de català puntua 0,25)

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Antoni Zabala: l'aprenentatge per competències.

Aquest post està escrit en directe des del CosmoCaixa. Afortunadament hi ha una xarxa a disposició dels assistents. És una cosa molt d'agrair !!!


Sr. Joaquim Núñez: "... el Departament vol donar suport al canvi metològic que suposo el treball per competències ..." , "... tenim el model que millor resposta pot donar a aquesta necessitat, és el de la pràctica reflexiva, per tant en el proper curs es previsible que s'amplie ..." , "... es veu la necessitat de fer un coneixement compartit comú amb les bones pràctiques dels diferents professionals, juntament amb la formació en centres... "

(A mi a la pràctica reflexiva no em deixen parlar d'aquest tema .... és tabú !!!) Gràcies per donar-me la raó Joaquim !!!

Per donar resposta a la demanda s'ha canviat l'orientació (hi assisteix professorat de totes les matèries !!!) , de sessió de treball a ponència. S'espera que des de la Subdirecció General hi hagi més jornades dirigides a la resta de…

Videoconferència amb Sardenya (Itàlia)

Segurament molts de vosaltres ja coneixeu el programa Skype (http://www.skype.com/intl/es/helloagain.html) i possiblement l'heu fet servir alguna vegada per a realitzar una videoconferència o trucada de veu. Potser això no és massa novedós, però que es faci servir en un IES amb finalitats educatives i que la comunicació es realitzi amb una zona italiana, on es parla també català, representa un enfocament i una aplicació molt nova de l'eina.

Crec que val la pena donar-ne difusió. Bàsicament per un sol motiu. És un dels coordinadors de la zona qui ens planteja la possibilitat de realitzar aquesta activitat. Amb el paper explicatiu i un mail i/o telefon de contacte amb Sardenya decidim tirar-ho endavant. Només portem una sessió, és cert, però estic pràcticament segur que a ningú (dels que se suposa que han de conèixer tot allò que es fa en els centres i més si és novedós) els hi arribarà cap notícia de la mateixa i aquell que ens la va proposar, segurament que no podrà "escap…