Passa al contingut principal

Càtedres: cagarà el tió ?


Tema càtedres.

Aquest any, després de molts i molts anys, torna ha haver concurs de càtedres. Com en la majoria de coses
, aquí, també sóc una persona que acaba d'aterrar (lo qual no deu de ser massa dolent, no?) i per tant la meva posició és d'explorar el terreny a lo boy scout, obrint camí. La meva intenció era matricular-me per tal d'anar seguint el procés fins allí on fora possible (.... fins al final ¿¿¿¿) però cal tenir una antiguitat mínima de 8 anys en el cos i actualment no hi arribo (7 anys, 3 mesos i 11 dies). M'hagués agradat poder inscriurem, més que res per a veure quina és la meva baremació respecte a la resta de participants, i així anar escalfant motors, de cara a properes convocatòries.

Savia, a partir de les diverses xerrades que he tingut ocasió de tenir amb companys, que la qüestió estava molt complicada, si no impossible. Cal pensar que amb tants d'anys que no es convoca el concurs de càtedres, hi ha molta gent (abans que jo) que simplement per l'antiguitat em sobrepassa a puntuació "cuatro pueblos" .... sé de companys/es que tenen el màxim de puntuació permesa en cada apartat i que les petites dècimes que els manquen per no tenir algun títol com el certificat D de Català (segons la seva opinió) els fa perdre opcions a assolir la condició de catedràtic/ca. Ja vegeu com està el tema. O tens tots els teus apartats de baremació a la màxima puntuació o ... pel que sembla, les opcions són poques. Segurament es tracta duna opinió extrema, però crec que és significativa de com està el panorama per aquest curs.

Per aquest motiu la meva intenció era inscriurem, que em baremessin, i a partir d'aquí veure quina seria la meva posició en el llistat general i somniar truites de cara a propers anys. L'any vinent (i el següent) tornarà a haver concurs de trasllats, i llavors quasi segur que ja em podré inscriure i començar a fer volar coloms. Al cap i a la fi, pel que veig (tot just arribar) és que tard o d'hora pot ser una meta assolible. És com el tió. Cal anar-li donant cops per tal que no es refredi. Més tard o més d'hora cagarà, segur !!!

Mentre, per tal de tenir-ho a mà, faig un petit recull de les informacions relacionades amb el tema:

Comentaris

Lourdes Domenech ha dit…
Jo m'hi he inscrit per provar sort. Segur que ens trobarem en properes convocatòries.

El que em sembla més difícil és veure com es farà el desempat, perquè hi haurà molts empats de 8,5 punts. Molts aspirants tenen la puntuació màxima en tots els apartats menys en el 3.1. (el certificat D de català puntua 0,25)

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta