Ves al contingut principal

I Jornades sobre els Nous Currículums (materials)



El Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats ha publicat els materials referents (accés) a les I Jornades sobre els Nous Currículums que es va celebrar a Salou el 24 de novembre. Des d'aquí vull agrair el detall d'oferir als participants, els materials que van ser el fil conductor de les mateixes, i vull destacar-hi la conferència de la Sra. Montserrat Casas, al voltant dels eixos en que es fonamenten els nous currículums, i que es pot visionar en l'slide adjunt. Ho considero molt interessant en tant en quant es tracta d'una exposició realitzada per una de les persones encarregades de l'elaboració dels mateixos.

D'altra banda, també comentar que s'està treballant en l'organització d'una propera jornada sobre competències bàsiques per al dia 23 de febrer de 2008, que ampliarà i complementarà la visió de la primera jornada. També cal saber que, aquesta segona jornada, juntament amb la primera i una tercera que es farà el dia 23 de maig, formen una unitat que tindrà el reconeixement del Departament d'Educació com un curs de 15 hores.

Felicitats per la iniciativa !!!

Comentaris

krusty ha dit…
Hola Artur!!
Felicitats xl blog!! lo trobo d'allò més interessant!! estic a llistes, pro encara no he exercit mai de profe de secundària!! pro a la preparació de les opos de l'any passat vaig intentar fer un blog educatiu!! m'agradaria participar en algunes trobades, cursos, sobre educació, pro com no sóc profe en molts dels casos no m¡ho permeten fer!! en fin...q hi farem???
FElicitats de nou!! aniré entrant més sovint!!

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer (veure Wikipedia), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica (http://gabinetedeinformatica.net/wp15) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general.

Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els pare…