Ves al contingut principal

I Jornades sobre els Nous Currículums (materials)



El Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats ha publicat els materials referents (accés) a les I Jornades sobre els Nous Currículums que es va celebrar a Salou el 24 de novembre. Des d'aquí vull agrair el detall d'oferir als participants, els materials que van ser el fil conductor de les mateixes, i vull destacar-hi la conferència de la Sra. Montserrat Casas, al voltant dels eixos en que es fonamenten els nous currículums, i que es pot visionar en l'slide adjunt. Ho considero molt interessant en tant en quant es tracta d'una exposició realitzada per una de les persones encarregades de l'elaboració dels mateixos.

D'altra banda, també comentar que s'està treballant en l'organització d'una propera jornada sobre competències bàsiques per al dia 23 de febrer de 2008, que ampliarà i complementarà la visió de la primera jornada. També cal saber que, aquesta segona jornada, juntament amb la primera i una tercera que es farà el dia 23 de maig, formen una unitat que tindrà el reconeixement del Departament d'Educació com un curs de 15 hores.

Felicitats per la iniciativa !!!

Comentaris

krusty ha dit…
Hola Artur!!
Felicitats xl blog!! lo trobo d'allò més interessant!! estic a llistes, pro encara no he exercit mai de profe de secundària!! pro a la preparació de les opos de l'any passat vaig intentar fer un blog educatiu!! m'agradaria participar en algunes trobades, cursos, sobre educació, pro com no sóc profe en molts dels casos no m¡ho permeten fer!! en fin...q hi farem???
FElicitats de nou!! aniré entrant més sovint!!

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…