Passa al contingut principal

Congrés Internet a l'Aula >> Ordre

Fa unes setmanes vaig encetar una nova categoria dins el bloc, en relació al Congrés Internet a l'Aula. Amb unes setmanes d'experiència, crec que ja puc fer alguna valoració inicial. Penso que es tracta d'una molt bona iniciativa, que pot permetre difondre encara més l'ús d'internet dins l'educació, establir vincles amb altres docents de l'estat, conèixer experiències interessants i avançar plegats en aquest camí que hem de fer tots de forma conjunta.
He fet alguna incursió dins el portal http://www.congresointernetenelaula.es/ i també dins la xarxa social que s'ha creat http://internetaula.ning.com/ paral·lelament a aquest event. La veritat és que em fa por posar-m'hi, bàsicament per dos motius. El primer per què hi ha un gran nombre de persones inscrites, amb els seus comentaris i contribucions, i fer-ne un seguiment acurat, com seria la meva intenció, pot significar una gran despesa en forma de temps i energies. El segon per què molts dels comentaris que s'hi fan no tenen la transcendència que caldria esperar .... de la típica salutació entre companys es passa en moltes ocasions a intervencions de dos o tres línies, sense aprofondir en les idees, i moltes vegades constatant que allò que s'albira des de el nostre entorn proper (aspectes a millorar, problemàtiques diàries, linies de innovació ...) també és en moltes ocasions el mateix que es parla, debat i qüestiona, des d'altres indrets de la península.
Crec que hi ha una gran feina a fer, en forma de buidatge, d'aquelles aportacions que poden resultar més interessants i riques, tan per la forma com pel contingut. De moment, per tal de posar-hi un poc d'ordre i facilitar la navegació i la recerca d'informació, Xavi Suñe, (macanudo !!!, com diria en Puyal) ha creat una pàgina a mode recull de feeds utilitzant el Netvibes.
A veure si d'aquesta manera es pot accedir més comodament a allò que s'hi va coent .... Panorama del Congrés Internet a l'Aula via RSS .... i em decideixo a fer-hi una bona capbussada !!!

Comentaris

f.xavier.suñé ha dit…
Gràcies, novament, Artur per la referència que em fas!
xavi

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...