Passa al contingut principal

Congrés Internet a l'Aula >> Ordre

Fa unes setmanes vaig encetar una nova categoria dins el bloc, en relació al Congrés Internet a l'Aula. Amb unes setmanes d'experiència, crec que ja puc fer alguna valoració inicial. Penso que es tracta d'una molt bona iniciativa, que pot permetre difondre encara més l'ús d'internet dins l'educació, establir vincles amb altres docents de l'estat, conèixer experiències interessants i avançar plegats en aquest camí que hem de fer tots de forma conjunta.
He fet alguna incursió dins el portal http://www.congresointernetenelaula.es/ i també dins la xarxa social que s'ha creat http://internetaula.ning.com/ paral·lelament a aquest event. La veritat és que em fa por posar-m'hi, bàsicament per dos motius. El primer per què hi ha un gran nombre de persones inscrites, amb els seus comentaris i contribucions, i fer-ne un seguiment acurat, com seria la meva intenció, pot significar una gran despesa en forma de temps i energies. El segon per què molts dels comentaris que s'hi fan no tenen la transcendència que caldria esperar .... de la típica salutació entre companys es passa en moltes ocasions a intervencions de dos o tres línies, sense aprofondir en les idees, i moltes vegades constatant que allò que s'albira des de el nostre entorn proper (aspectes a millorar, problemàtiques diàries, linies de innovació ...) també és en moltes ocasions el mateix que es parla, debat i qüestiona, des d'altres indrets de la península.
Crec que hi ha una gran feina a fer, en forma de buidatge, d'aquelles aportacions que poden resultar més interessants i riques, tan per la forma com pel contingut. De moment, per tal de posar-hi un poc d'ordre i facilitar la navegació i la recerca d'informació, Xavi Suñe, (macanudo !!!, com diria en Puyal) ha creat una pàgina a mode recull de feeds utilitzant el Netvibes.
A veure si d'aquesta manera es pot accedir més comodament a allò que s'hi va coent .... Panorama del Congrés Internet a l'Aula via RSS .... i em decideixo a fer-hi una bona capbussada !!!

Comentaris

f.xavier.suñé ha dit…
Gràcies, novament, Artur per la referència que em fas!
xavi

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot