Passa al contingut principal

Fi de curs a Nits a l'ÀTIC2a


El dia 9 de maig a les 21.15 hores al Casal d'Amposta es realitzarà l'última xerrada de Nits a l'àtic. Per aquesta raó, ens agradaria invitar a tots els ponents que han participat en les Nits a l'àtic 2006 i 2007 ha assistir a aquesta última xerrada i la celebració.

Els actes que hi ha previstos són:
- A les 20.30, sopar de germanor al Frankfurt Querol
- A les 21.15, Clàusura per part les autoritats polítiques ( Manel Ferré, alcalde d'Amposta i - Francesc Josep Fosch, el regidor de Noves Tecnologies i Mitjans de Comunicació )
- A les 21.30, Xerrada final de les Nits a l'àtic ("Actinetgenda: Potenciar el servei d'agenda de Tinet" )
- A la finalització de l'acte, es farà una "petita festa de Nits a l'àtic" amb cava, coc i pastissets.
- Tot seguit anirem a celebrar el fi de festa ( una copa al Van Gogh i hi ha previst entrades VIP a la Sala Metro )

El contingut de la xerrada és el següent: Actinetgenda: Potenciar el servei d'agenda de Tinet

En aquesta xerrada els autors del projecte ActiNetGenda ens presentaran les principals característiques del projecte. El projecte ActiNetGenda permet convertir el servei d'agenda del portal de Tinet, la Xarxa Ciutadana, en una eina més útil, versàtil, participativa i activa per difondre i trobar (d'acord a les preferències personals) les diferents activitats que es produeixen a les comarques de Tarragona. Entre les noves funcionalitats que el projecte contempla hi ha la possibilitat de fer cerques d'acord amb diversos criteris i de forma simultània, crear perfils per agilitar la cerca, rebre notificacions periòdiques per correu electrònic o sms de les activitats que es programen, emetre opinions sobre els diferents actes, etc.

Pere Millán Marco és llicenciat en informàtica per la UPC. Des de l'any 1992 és professor del Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV, dins de l'àrea d'Arquitectura i Tecnologia de Computadors. Ha participat en diversos projectes d'investigació en Robòtica i Visió per Computador. És membre de la Comissió de Peritatges del Col·legi Oficial d'Enginyeria en Informàtica de Catalunya.

Carlos Cuenca Domínguez es titulat de cicle superior en Desenvolupament d'aplicacions informàtiques i enginyer tècnic informàtic de Sistemes per l'URV amb Matricula d'honor en el Projecte Final de Carrera "Creació de la màquina senzilla amb components discrets", dirigit per Pere Millan Marco. Actualment, és cofundador juntament amb David Rodriguez de Technodac, empresa dedicada a noves tecnologies.

David Rodriguez Moreno és enginyer tècnic informàtic de Sistemes per l'URV amb Matricula d'honor en el Projecte Final de Carrera "Creació de la maquina senzilla amb components discrets", dirigit per Pere Millan Marco. Actualment, és cofundador juntament amb Carles Cuenca de Technodac, empresa dedicada a noves tecnologies.

Juntament amb Pere Millan i Carles Cuenca, participa en el projecte "TechnoDAC: serveis web per a dispositius mòbils" (http://www.technodac.com). Aquest projecte va guanyar un premi del Consell Social de la URV a les millors idees emprenedores. Derivat d'aquest projecte va sorgir-ne un altre (ActiNetGenda), que ha guanyat la primera edició del Premi Tinet de Projectes a Internet.

Si vols, subscriu-te al nostre canal de Twitter: http://twitter.com/atictes; des d'allà també informem de tot el que fem...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch.

Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks, un entorn de programació nascut a partir d'Snap, i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació.

Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l'STEAM Barcelona Conference 2017, quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una proposta f…