Passa al contingut principal

Fi de curs a Nits a l'ÀTIC2a


El dia 9 de maig a les 21.15 hores al Casal d'Amposta es realitzarà l'última xerrada de Nits a l'àtic. Per aquesta raó, ens agradaria invitar a tots els ponents que han participat en les Nits a l'àtic 2006 i 2007 ha assistir a aquesta última xerrada i la celebració.

Els actes que hi ha previstos són:
- A les 20.30, sopar de germanor al Frankfurt Querol
- A les 21.15, Clàusura per part les autoritats polítiques ( Manel Ferré, alcalde d'Amposta i - Francesc Josep Fosch, el regidor de Noves Tecnologies i Mitjans de Comunicació )
- A les 21.30, Xerrada final de les Nits a l'àtic ("Actinetgenda: Potenciar el servei d'agenda de Tinet" )
- A la finalització de l'acte, es farà una "petita festa de Nits a l'àtic" amb cava, coc i pastissets.
- Tot seguit anirem a celebrar el fi de festa ( una copa al Van Gogh i hi ha previst entrades VIP a la Sala Metro )

El contingut de la xerrada és el següent: Actinetgenda: Potenciar el servei d'agenda de Tinet

En aquesta xerrada els autors del projecte ActiNetGenda ens presentaran les principals característiques del projecte. El projecte ActiNetGenda permet convertir el servei d'agenda del portal de Tinet, la Xarxa Ciutadana, en una eina més útil, versàtil, participativa i activa per difondre i trobar (d'acord a les preferències personals) les diferents activitats que es produeixen a les comarques de Tarragona. Entre les noves funcionalitats que el projecte contempla hi ha la possibilitat de fer cerques d'acord amb diversos criteris i de forma simultània, crear perfils per agilitar la cerca, rebre notificacions periòdiques per correu electrònic o sms de les activitats que es programen, emetre opinions sobre els diferents actes, etc.

Pere Millán Marco és llicenciat en informàtica per la UPC. Des de l'any 1992 és professor del Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV, dins de l'àrea d'Arquitectura i Tecnologia de Computadors. Ha participat en diversos projectes d'investigació en Robòtica i Visió per Computador. És membre de la Comissió de Peritatges del Col·legi Oficial d'Enginyeria en Informàtica de Catalunya.

Carlos Cuenca Domínguez es titulat de cicle superior en Desenvolupament d'aplicacions informàtiques i enginyer tècnic informàtic de Sistemes per l'URV amb Matricula d'honor en el Projecte Final de Carrera "Creació de la màquina senzilla amb components discrets", dirigit per Pere Millan Marco. Actualment, és cofundador juntament amb David Rodriguez de Technodac, empresa dedicada a noves tecnologies.

David Rodriguez Moreno és enginyer tècnic informàtic de Sistemes per l'URV amb Matricula d'honor en el Projecte Final de Carrera "Creació de la maquina senzilla amb components discrets", dirigit per Pere Millan Marco. Actualment, és cofundador juntament amb Carles Cuenca de Technodac, empresa dedicada a noves tecnologies.

Juntament amb Pere Millan i Carles Cuenca, participa en el projecte "TechnoDAC: serveis web per a dispositius mòbils" (http://www.technodac.com). Aquest projecte va guanyar un premi del Consell Social de la URV a les millors idees emprenedores. Derivat d'aquest projecte va sorgir-ne un altre (ActiNetGenda), que ha guanyat la primera edició del Premi Tinet de Projectes a Internet.

Si vols, subscriu-te al nostre canal de Twitter: http://twitter.com/atictes; des d'allà també informem de tot el que fem...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot