Vés al contingut principal

Jornada TICJoves

Fa uns dies, com d'altres vegades, vaig aixecar-me ben aviat, per compartir viatge amb altres companys (Marià, Xavi, Luis ...) en direcció al Citilab de Cornellà. El motiu ´va ser la celebració de la jornada TICJoves. Es tractava de detectar de quina manera fan servir es joves les diverses tecnologies que tenen a l'abast. Faig unes petites notes d'allò més significatiu que es va dir:

Per a què fan servir Internet els joves? Per comunicar-se amb els amics i la família, descarregar-se música, pelis i aplicacions del seu interès, per cercar informació sobre temes que els interessen, buscar informació per treballs escolars, jugar en línia, ...

Tres grans motius per introduir les TIC a l'educació:
- per innovar i canviar els mètodes d'ensenyament
- per fer més eficients les activitats d'aprenentatge
- per alfabetitzar digitalment els alumnes

En general els alumnes creuen que amb l'ús de noves tecnologies s'aprén millor, mentre que per part del professorat es destaca la falta de referents pedagògics i metodològics que involucren l'ús de les TIC en l'educació.

Com a cloenda, Alfons Cornella va fer una valoració de la Jornada, destacant la distància que es va fer palesa dins el món educatiu, entre els alumnes i els professors, entre el món empresarial i l'educatiu.

Fora els PowersPoints !!! Revolució des de sota (alumnat).

La jornada va tenir una forta campanya de difusió i post-edició dels continguts, que ara es troben disponibles a l'adreça http://www.ticjoves.cat/continguts.html .

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…