Passa al contingut principal

Congressos a dojo ....


Ja fa uns dies que volia escriure aquest article, al menys em servirà com a punt centralitzador de diversos enllaços que estic seguint, si més no des de la distància.
Es dóna la circumstància que aquest final de curs coincideixen diversos congressos i activitats formatives força interessants.

  • "4rt Congrés Educació i Entorn". Del 22 al 24 de maig, a La Seu d'Urgell (http://www.xtec.cat/congresseu/). A aquests hi he pogut assistir, juntament amb Marià .... a veure si escric un article a mode de resum ....
  • "1r Congrés Nacional d'Internet a l'Aula" (http://www.congresointernetenelaula.es/virtual/). Des de l'abril fins a l'octubre. Amb una part de presencialitat i una altra molt important de seguiment telemàtic. He escrit algun post al respecte ....
  • "Conferència Iberoamericana LAMS 2008" (http://lams2008_es.lamsfoundation.org/index.htm). Del 25 al 27 de juny, a Càdis. El tema guarda relació amb el Simposi de Salamanca .....
  • "III Congrés Mundial sobre els Estils d'Aprenentatge" (http://www.caceres2008.es/). Del 7 al 9 de juliol, a Cáceres. Em crida l'atenció que hi hagi un congrés dedicat a debatre les diferents formes que tenim d'aprendre .... no es tracta d'un tema de Tecnología Educativa o TIC, però després del camí recorregut, personalment, el trobo també interessant.
  • Congrés "EDUTEC 2008" (http://www.usc.es/tecnoeduc/edutec/web_castellano/index_cas.html). Del 3 al 5 de setembre a Santiago de Compostela. Vaig participar discretament al de 2006 .... però el van fer a la URV (Tarragona) .
  • "V Simposi Pluridisciplinar sobre Disseny i Avaluació de Continguts Educatius Reutilitzables" (http://www.upsa.es/spdece08/). A Salamanca, 20 i 21 d'octubre. Sembla molt interessant, però és a Salamanca .......
  • "MoodleMoot08" (http://www.moodlemoot.net/). Del 23 al 25 d'octubre, a Barcelona. Crec que a aquest si que hi podré anar ... ja veurem.

Comentaris

Unknown ha dit…
Hola Artur,

Seria molt interessant fer un calendari públic de Jornades, per eixemple al Google. Jo en vaig començar un en:
http://www.google.com/calendar/embed?src=2jc433ua7rcehr6fsd3e6s3rk4%40group.calendar.google.com

Igual em té aquest que un altre. Seria bona idea, que tots puguerem anar afegint les Jornades, Trobades, Conferències, etc sobre Educació que coneixerem, una espècie de wiki pero en forma de calendari, molt més útil pera aquesta tasca. He nombrat al del Google perque jo utilitze aquest programari gratuit, i es el que més conec, però de segur que hi hauràn uns altres.

PD: El teu blog em pareix força interessant. (sóc castellana perlant, si faig moltes faltes, no me les tingues molt en compte).

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot