Passa al contingut principal

Congressos a dojo ....


Ja fa uns dies que volia escriure aquest article, al menys em servirà com a punt centralitzador de diversos enllaços que estic seguint, si més no des de la distància.
Es dóna la circumstància que aquest final de curs coincideixen diversos congressos i activitats formatives força interessants.

  • "4rt Congrés Educació i Entorn". Del 22 al 24 de maig, a La Seu d'Urgell (http://www.xtec.cat/congresseu/). A aquests hi he pogut assistir, juntament amb Marià .... a veure si escric un article a mode de resum ....
  • "1r Congrés Nacional d'Internet a l'Aula" (http://www.congresointernetenelaula.es/virtual/). Des de l'abril fins a l'octubre. Amb una part de presencialitat i una altra molt important de seguiment telemàtic. He escrit algun post al respecte ....
  • "Conferència Iberoamericana LAMS 2008" (http://lams2008_es.lamsfoundation.org/index.htm). Del 25 al 27 de juny, a Càdis. El tema guarda relació amb el Simposi de Salamanca .....
  • "III Congrés Mundial sobre els Estils d'Aprenentatge" (http://www.caceres2008.es/). Del 7 al 9 de juliol, a Cáceres. Em crida l'atenció que hi hagi un congrés dedicat a debatre les diferents formes que tenim d'aprendre .... no es tracta d'un tema de Tecnología Educativa o TIC, però després del camí recorregut, personalment, el trobo també interessant.
  • Congrés "EDUTEC 2008" (http://www.usc.es/tecnoeduc/edutec/web_castellano/index_cas.html). Del 3 al 5 de setembre a Santiago de Compostela. Vaig participar discretament al de 2006 .... però el van fer a la URV (Tarragona) .
  • "V Simposi Pluridisciplinar sobre Disseny i Avaluació de Continguts Educatius Reutilitzables" (http://www.upsa.es/spdece08/). A Salamanca, 20 i 21 d'octubre. Sembla molt interessant, però és a Salamanca .......
  • "MoodleMoot08" (http://www.moodlemoot.net/). Del 23 al 25 d'octubre, a Barcelona. Crec que a aquest si que hi podré anar ... ja veurem.

Comentaris

Unknown ha dit…
Hola Artur,

Seria molt interessant fer un calendari públic de Jornades, per eixemple al Google. Jo en vaig començar un en:
http://www.google.com/calendar/embed?src=2jc433ua7rcehr6fsd3e6s3rk4%40group.calendar.google.com

Igual em té aquest que un altre. Seria bona idea, que tots puguerem anar afegint les Jornades, Trobades, Conferències, etc sobre Educació que coneixerem, una espècie de wiki pero en forma de calendari, molt més útil pera aquesta tasca. He nombrat al del Google perque jo utilitze aquest programari gratuit, i es el que més conec, però de segur que hi hauràn uns altres.

PD: El teu blog em pareix força interessant. (sóc castellana perlant, si faig moltes faltes, no me les tingues molt en compte).

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...