Vés al contingut principal

Centremedia... Bona feina i bons records !!!


El 14 de maig passat (puff ... com passen de ràpid els dies !!!) es va celebrar la conferència "Audiovisuals i educació: un punt de trobada", organitzada per l’ICE de la URV, dins les activitats desenvolupades en el Seminari d’Integració de Tecnologies a l’Aula.
Els meus companys de centre, Pedro Hernández, Alfred Porres i Carles Roset (de dreta a esquerra), tots de l'IES Els Alfacs, van narrar l'experiència (o millor, pom d'experiències) originades arran del Pla d'Innovació en Comunicació Audiovisual que es ve desenvolupan en el mateix centre ja fa tres cursos acadèmics. En aquest cas em resulta molt difícil condensar les vivències conjuntes d'aquests darrers anys, formant part d'aquest gran equip. Només en venen al cap bones sensacions, molta feina i molta il·lusió per fer-la, i desició i convenciment a l'hora d'impulsar nous projectes. Potser allò millor que puc aportar com a dada més significativa, és la capacitat d'encomanar aquest impuls a una gran part de companys i alumnes, convertint així el mateix projecte en un fet diferenciador i de qualitat de centre.
Xavi Suñé, ha realitzat un bon article a mode de resum de la conferència, el podeu trobar en aquest enllaç: feu clic aquí.
Posem a la vostra disposició el vídeo de la conferència, realitzat per Jordi Poveda i que també podeu trobar al bloc Seminaris TAC-Tecnologies a l'aula. També podeu trobar-hi un article amb la convocatòria de la conferència.

Per cert, CENTREMEDIA és el nom amb el que vam identificar el Pla d'Innovació !!!



Comentaris

f.xavier.suñé ha dit…
Sí, realment es tracta d'una bona feina i... un bon exemple!
xavi

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…