Ves al contingut principal

Centremedia... Bona feina i bons records !!!


El 14 de maig passat (puff ... com passen de ràpid els dies !!!) es va celebrar la conferència "Audiovisuals i educació: un punt de trobada", organitzada per l’ICE de la URV, dins les activitats desenvolupades en el Seminari d’Integració de Tecnologies a l’Aula.
Els meus companys de centre, Pedro Hernández, Alfred Porres i Carles Roset (de dreta a esquerra), tots de l'IES Els Alfacs, van narrar l'experiència (o millor, pom d'experiències) originades arran del Pla d'Innovació en Comunicació Audiovisual que es ve desenvolupan en el mateix centre ja fa tres cursos acadèmics. En aquest cas em resulta molt difícil condensar les vivències conjuntes d'aquests darrers anys, formant part d'aquest gran equip. Només en venen al cap bones sensacions, molta feina i molta il·lusió per fer-la, i desició i convenciment a l'hora d'impulsar nous projectes. Potser allò millor que puc aportar com a dada més significativa, és la capacitat d'encomanar aquest impuls a una gran part de companys i alumnes, convertint així el mateix projecte en un fet diferenciador i de qualitat de centre.
Xavi Suñé, ha realitzat un bon article a mode de resum de la conferència, el podeu trobar en aquest enllaç: feu clic aquí.
Posem a la vostra disposició el vídeo de la conferència, realitzat per Jordi Poveda i que també podeu trobar al bloc Seminaris TAC-Tecnologies a l'aula. També podeu trobar-hi un article amb la convocatòria de la conferència.

Per cert, CENTREMEDIA és el nom amb el que vam identificar el Pla d'Innovació !!!



Comentaris

f.xavier.suñé ha dit…
Sí, realment es tracta d'una bona feina i... un bon exemple!
xavi

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer (veure Wikipedia), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica (http://gabinetedeinformatica.net/wp15) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general.

Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els pare…