Passa al contingut principal

Centremedia... Bona feina i bons records !!!


El 14 de maig passat (puff ... com passen de ràpid els dies !!!) es va celebrar la conferència "Audiovisuals i educació: un punt de trobada", organitzada per l’ICE de la URV, dins les activitats desenvolupades en el Seminari d’Integració de Tecnologies a l’Aula.
Els meus companys de centre, Pedro Hernández, Alfred Porres i Carles Roset (de dreta a esquerra), tots de l'IES Els Alfacs, van narrar l'experiència (o millor, pom d'experiències) originades arran del Pla d'Innovació en Comunicació Audiovisual que es ve desenvolupan en el mateix centre ja fa tres cursos acadèmics. En aquest cas em resulta molt difícil condensar les vivències conjuntes d'aquests darrers anys, formant part d'aquest gran equip. Només en venen al cap bones sensacions, molta feina i molta il·lusió per fer-la, i desició i convenciment a l'hora d'impulsar nous projectes. Potser allò millor que puc aportar com a dada més significativa, és la capacitat d'encomanar aquest impuls a una gran part de companys i alumnes, convertint així el mateix projecte en un fet diferenciador i de qualitat de centre.
Xavi Suñé, ha realitzat un bon article a mode de resum de la conferència, el podeu trobar en aquest enllaç: feu clic aquí.
Posem a la vostra disposició el vídeo de la conferència, realitzat per Jordi Poveda i que també podeu trobar al bloc Seminaris TAC-Tecnologies a l'aula. També podeu trobar-hi un article amb la convocatòria de la conferència.

Per cert, CENTREMEDIA és el nom amb el que vam identificar el Pla d'Innovació !!!



Comentaris

f.xavier.suñé ha dit…
Sí, realment es tracta d'una bona feina i... un bon exemple!
xavi

Entrades populars d'aquest blog

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!! ...