Ves al contingut principal

Petites ajudes


Ja fa temps que penso, que dins el món de la Web 2.0 que tan ràpid canvia també aniria bé canviar algunes dinàmiques. Em refereixo, en aquest cas concret, al tema de les guies i/o manuals.

Amb la velocitat que porta la màquina (tecnològica) no té gaire sentit saber i conèixer totes les possibilitats que ens aporta un programa o aplicació determinat i per tant els manuals extensos perden gran part del seu sentit per a la gran majoria d'usuaris.

Per aquest motiu trobo particularment interessant algunes iniciatives que es prenen al respecte com la "Gacetilla bitacorera" (http://www.adelat.org/media/gaceta/gaceta01.pdf) del company Anibal de la Torre (http://www.adelat.org/) que ja ha començat a caminar en aquest sentit: petites guies que tracten sobre un tema determinat, més curtes que un manual però més llargues que un article de blog.

Ademés, d'aquí al voltant jo conec alguna iniciativa similar. En el CRP del Tarragones (http://www.xtec.es/crp-tarragones/index.htm) també es van engegar el curs passat unes jornades anomenades FÀCIL (http://www.xtec.es/crp-tarragones/zonatic/facil.htm). Eren petits tallers, de 1 hora de durada, on s'introduia algun tema novedós i actual de les TIC i tota la moguda actual. Xavier Suñé és el principal responsable de tot el muntatge. A veure si progressen aquest tipus d'iniciatives. Tant de bó !!!

Comentaris

Manel Zaera ha dit…
Aquí també tenen cabuda uns fascicles que la Regidoria de Ciutat del Coneixement de l'Ajuntament de Barcelona ha editat, i edita, monogràfics, sobre programari lliure: [clic]

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…