Vés al contingut principal

Petites ajudes


Ja fa temps que penso, que dins el món de la Web 2.0 que tan ràpid canvia també aniria bé canviar algunes dinàmiques. Em refereixo, en aquest cas concret, al tema de les guies i/o manuals.

Amb la velocitat que porta la màquina (tecnològica) no té gaire sentit saber i conèixer totes les possibilitats que ens aporta un programa o aplicació determinat i per tant els manuals extensos perden gran part del seu sentit per a la gran majoria d'usuaris.

Per aquest motiu trobo particularment interessant algunes iniciatives que es prenen al respecte com la "Gacetilla bitacorera" (http://www.adelat.org/media/gaceta/gaceta01.pdf) del company Anibal de la Torre (http://www.adelat.org/) que ja ha començat a caminar en aquest sentit: petites guies que tracten sobre un tema determinat, més curtes que un manual però més llargues que un article de blog.

Ademés, d'aquí al voltant jo conec alguna iniciativa similar. En el CRP del Tarragones (http://www.xtec.es/crp-tarragones/index.htm) també es van engegar el curs passat unes jornades anomenades FÀCIL (http://www.xtec.es/crp-tarragones/zonatic/facil.htm). Eren petits tallers, de 1 hora de durada, on s'introduia algun tema novedós i actual de les TIC i tota la moguda actual. Xavier Suñé és el principal responsable de tot el muntatge. A veure si progressen aquest tipus d'iniciatives. Tant de bó !!!

Comentaris

Manel Zaera ha dit…
Aquí també tenen cabuda uns fascicles que la Regidoria de Ciutat del Coneixement de l'Ajuntament de Barcelona ha editat, i edita, monogràfics, sobre programari lliure: [clic]

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…