Passa al contingut principal

Petites ajudes


Ja fa temps que penso, que dins el món de la Web 2.0 que tan ràpid canvia també aniria bé canviar algunes dinàmiques. Em refereixo, en aquest cas concret, al tema de les guies i/o manuals.

Amb la velocitat que porta la màquina (tecnològica) no té gaire sentit saber i conèixer totes les possibilitats que ens aporta un programa o aplicació determinat i per tant els manuals extensos perden gran part del seu sentit per a la gran majoria d'usuaris.

Per aquest motiu trobo particularment interessant algunes iniciatives que es prenen al respecte com la "Gacetilla bitacorera" (http://www.adelat.org/media/gaceta/gaceta01.pdf) del company Anibal de la Torre (http://www.adelat.org/) que ja ha començat a caminar en aquest sentit: petites guies que tracten sobre un tema determinat, més curtes que un manual però més llargues que un article de blog.

Ademés, d'aquí al voltant jo conec alguna iniciativa similar. En el CRP del Tarragones (http://www.xtec.es/crp-tarragones/index.htm) també es van engegar el curs passat unes jornades anomenades FÀCIL (http://www.xtec.es/crp-tarragones/zonatic/facil.htm). Eren petits tallers, de 1 hora de durada, on s'introduia algun tema novedós i actual de les TIC i tota la moguda actual. Xavier Suñé és el principal responsable de tot el muntatge. A veure si progressen aquest tipus d'iniciatives. Tant de bó !!!

Comentaris

Unknown ha dit…
Aquí també tenen cabuda uns fascicles que la Regidoria de Ciutat del Coneixement de l'Ajuntament de Barcelona ha editat, i edita, monogràfics, sobre programari lliure: [clic]

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

LEC i formació docent (buidatge de referències)

La formació docent és una de les variables més importants pel que fa a la qualitat d'un sistema educatiu. Dintre d'aquesta, podem diferenciar entre formació inicial, que corre més a càrrec del sistema universitari que "fabrica" els nous docents, i la formació permanent, que és la que s'encarrega d'anar actualitzant els coneixements i les pràctiques dels docents que ja estan dins del sistema educatiu, exercint com a tals.
La formació permanent té punts de contacte amb els Plans de Formació en Centre, i també guarda relació (si anem estirant del fil) amb la concepció educativa d'un centre (Projecte Educatiu de Centre) i amb l'avaluació d'aquest. Sota aquesta perspectiva he anat fent una lectura de la LEC i els decrets que la despleguen fins ara, assenyalan les referències que em semblaven interessants i que en certa manera estan relacionades: formació docent, projecte educatiu de centre i avaluació docent.
Fonts: http://www.gencat.cat/educacio/lleiedu…

Antoni Zabala: l'aprenentatge per competències.

Aquest post està escrit en directe des del CosmoCaixa. Afortunadament hi ha una xarxa a disposició dels assistents. És una cosa molt d'agrair !!!


Sr. Joaquim Núñez: "... el Departament vol donar suport al canvi metològic que suposo el treball per competències ..." , "... tenim el model que millor resposta pot donar a aquesta necessitat, és el de la pràctica reflexiva, per tant en el proper curs es previsible que s'amplie ..." , "... es veu la necessitat de fer un coneixement compartit comú amb les bones pràctiques dels diferents professionals, juntament amb la formació en centres... "

(A mi a la pràctica reflexiva no em deixen parlar d'aquest tema .... és tabú !!!) Gràcies per donar-me la raó Joaquim !!!

Per donar resposta a la demanda s'ha canviat l'orientació (hi assisteix professorat de totes les matèries !!!) , de sessió de treball a ponència. S'espera que des de la Subdirecció General hi hagi més jornades dirigides a la resta de…