Passa al contingut principal

Una xerrada sobre el món dels blogs !!!

Ja està aquí la segona xerrada de Nits a l'ÀTIC !!!

LA BLOCOSFERA EBRENCA I EL SEU IMPACTE EN L'OPINIÓ PÚBLICA
Gustau Moreno
Periodista i responsable del bloc La Marfanta ( el més visitat de les Terres de l'Ebre )

En els darrers dotze mesos, ha acabat d'enlairar-se a les Terres de l'Ebre un important moviment de blocs, llocs d'internet en què qualsevol ciutadà pot escriure i expressar-se periòdicament, alhora que pot integrar-se en una veritable comunitat en línia, la blocosfera.
Però al marge del seu creixement i consolidació, la blocosfera ebrenca afronta alguns reptes de futur, com la introducció de noves eines tecnològiques i el debat sobre l'anonimat i els límits de la llibertat d'expressió.

Dia: 1 de desembre de 2006
Hora: 21:30
Lloc: Casal d'Amposta ( Carretera Simpàtica 6 )
abans es farà un sopar-germanor al frankfurt del costat del Casal
Organitzades per Internautes d'Amposta, Universitat Rovira i Virgili i Ciutat Digital
Col·laboració especial de Universitat Oberta de Catalunya

Més informació a http://www.atic2.cat

Possibilitat de convalidar un cicle sencer de xerrades per 1.5 crèdits lliures URV. (es necessari inscriure els crèdits i realitzar una prova d'avaluació al final del cicle).

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

LEC i formació docent (buidatge de referències)

La formació docent és una de les variables més importants pel que fa a la qualitat d'un sistema educatiu. Dintre d'aquesta, podem diferenciar entre formació inicial, que corre més a càrrec del sistema universitari que "fabrica" els nous docents, i la formació permanent, que és la que s'encarrega d'anar actualitzant els coneixements i les pràctiques dels docents que ja estan dins del sistema educatiu, exercint com a tals.
La formació permanent té punts de contacte amb els Plans de Formació en Centre, i també guarda relació (si anem estirant del fil) amb la concepció educativa d'un centre (Projecte Educatiu de Centre) i amb l'avaluació d'aquest. Sota aquesta perspectiva he anat fent una lectura de la LEC i els decrets que la despleguen fins ara, assenyalan les referències que em semblaven interessants i que en certa manera estan relacionades: formació docent, projecte educatiu de centre i avaluació docent.
Fonts: http://www.gencat.cat/educacio/lleiedu…

Antoni Zabala: l'aprenentatge per competències.

Aquest post està escrit en directe des del CosmoCaixa. Afortunadament hi ha una xarxa a disposició dels assistents. És una cosa molt d'agrair !!!


Sr. Joaquim Núñez: "... el Departament vol donar suport al canvi metològic que suposo el treball per competències ..." , "... tenim el model que millor resposta pot donar a aquesta necessitat, és el de la pràctica reflexiva, per tant en el proper curs es previsible que s'amplie ..." , "... es veu la necessitat de fer un coneixement compartit comú amb les bones pràctiques dels diferents professionals, juntament amb la formació en centres... "

(A mi a la pràctica reflexiva no em deixen parlar d'aquest tema .... és tabú !!!) Gràcies per donar-me la raó Joaquim !!!

Per donar resposta a la demanda s'ha canviat l'orientació (hi assisteix professorat de totes les matèries !!!) , de sessió de treball a ponència. S'espera que des de la Subdirecció General hi hagi més jornades dirigides a la resta de…