Ves al contingut principal

Així que es diu screencasting !?!?! Entesos !!!


A través del blog de "El I Congreso Internacional de Software Libre y Web 2.0" http://elearning2.eu/?page_id=2, del qual ja n'he parlat en l'anterior article, he descobert un nou terme, totalment desconegut per mi, l'screencasting. Podria dir que he descobert el nom, bàsicament i/o el concepte, ja que fa uns mesos que ho estic utilitzant.

A la part superior he posat la presentació que ha fet Fernando Santamaría (http://elearning2.eu/?p=55) per a l'ocasió. M'estalvio explicar el concepte ja que si segueix l'enllaç n'hi ha més que suficient per esbrinar-ho.

Ah !!! em deixava de dir que el programa que jo he utilitzat per dur-ho a terme ha estat el Wink (http://www.debugmode.com/wink/), i el resultat ha estat força satisfactori. S'ha acabat explicar (si no fer-li) a un company/a com s'agrega una impressora, o com s'envia un fitxer adjunt en un correu, o com es transforma una carpeta en un paquet zip,... i tot allò que us pugueu imaginar. Aquest programa (concepte) ens permet crear videotutorials a partir de captures de pantalla, inserir-hi anotacions o indicacions i finalment deixar el resultat com a pàgina web amb un flash incrustat.

Comentaris

Manel Zaera ha dit…
Prefereixo el CamStudio. És lliure.

Hi ha una cosa que m'agobia una mica. Massa noms espectaculars per parlar de captura de pantalla. Igual que Web 2.0, que és una cosa que sona molt bé però, que tecnològicament no aporta tampoc gaire coses noves. Continuem amb HTML, aplicatius de servidor, CSS i Javascript.
Artur Tallada ha dit…
Hola Manel,

pensava que el Wink també ho era :-(

De fet en alguna mesura si que ho és no? Ho és més el CamStudio??
Manel Zaera ha dit…
Wink no ho és. És freeware. Aixo vol dir que és gratis. Si mires les condicions d'ús, per distribuir-lo necessites permís. No tens el codi font.

Cal distingir entre gratis i lliure. No és el mateix freeware que free software. [clic].

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…