Passa al contingut principal

Així que es diu screencasting !?!?! Entesos !!!


A través del blog de "El I Congreso Internacional de Software Libre y Web 2.0" http://elearning2.eu/?page_id=2, del qual ja n'he parlat en l'anterior article, he descobert un nou terme, totalment desconegut per mi, l'screencasting. Podria dir que he descobert el nom, bàsicament i/o el concepte, ja que fa uns mesos que ho estic utilitzant.

A la part superior he posat la presentació que ha fet Fernando Santamaría (http://elearning2.eu/?p=55) per a l'ocasió. M'estalvio explicar el concepte ja que si segueix l'enllaç n'hi ha més que suficient per esbrinar-ho.

Ah !!! em deixava de dir que el programa que jo he utilitzat per dur-ho a terme ha estat el Wink (http://www.debugmode.com/wink/), i el resultat ha estat força satisfactori. S'ha acabat explicar (si no fer-li) a un company/a com s'agrega una impressora, o com s'envia un fitxer adjunt en un correu, o com es transforma una carpeta en un paquet zip,... i tot allò que us pugueu imaginar. Aquest programa (concepte) ens permet crear videotutorials a partir de captures de pantalla, inserir-hi anotacions o indicacions i finalment deixar el resultat com a pàgina web amb un flash incrustat.

Comentaris

Unknown ha dit…
Prefereixo el CamStudio. És lliure.

Hi ha una cosa que m'agobia una mica. Massa noms espectaculars per parlar de captura de pantalla. Igual que Web 2.0, que és una cosa que sona molt bé però, que tecnològicament no aporta tampoc gaire coses noves. Continuem amb HTML, aplicatius de servidor, CSS i Javascript.
Artur Tallada ha dit…
Hola Manel,

pensava que el Wink també ho era :-(

De fet en alguna mesura si que ho és no? Ho és més el CamStudio??
Unknown ha dit…
Wink no ho és. És freeware. Aixo vol dir que és gratis. Si mires les condicions d'ús, per distribuir-lo necessites permís. No tens el codi font.

Cal distingir entre gratis i lliure. No és el mateix freeware que free software. [clic].

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...