Ves al contingut principal

De pedres i d'història


Sóc de Godall. Encara que no es pot dir que hi hagi fet gaire vida. La infància i la primera joventud són d'allí. Després ja van venir els estudis (Ulldecona, Tarragona), el treball i la novia. Però sempre seré de Godall.

Ja quan anava al col·legi el meu mestre (un per a tres cursos i que donava totes les matèries) anomenat Don Joaquin sempre deia que aquelles creus que hi havia a l'entrant del poble devien de tenir història. Que algun dia s'hauria d'estudiar el seu origen, que segur que tenien molt a dir. Avui he descobert un post al blog de Josep Torta que m'ha recordat els temps de l'escola. El tabac va fer bé la seva feina. Però, a pesar de la seva duresa, és un dels mestres que sempre recordaré. Li dedico aquest post.

A voltes amb tot això és curiosa l'evolució que he sofert. De jove (encara m'ho considero), de molt jove, el meu interés eren les matemàtiques i les ciències. Tota la resta de matèries no em cridaven l'atenció, ni llengües, ni història, ni arts plàstiques, ni...

Amb el pas dels anys, m'he descobert a mi mateix enlluernat per un quadre, cercant informació sobre un moviment pictòric, estudian llengües que ni tan sols coneix la majoria de gent (llengües elfiques, quenya,.... rotllo Senyor dels Anells) per no parlar de les típiques anglès i francès, i fins interessant-me per molts diversos fets i períodes històrics (a nivell de poble, o comarcal, català, espanyol o mundial). La vida m'ha ensenyat que el saber no és compartimentat en calaixos. Tot està intimament relacionat.

Actualment els meus interessos són molt diversos. El vent de la vida em fa descobrir noves àrees desconegudes per mi. I a poc que aprofundeixi, capten amb força la meva atenció.

Un dia parlaré de psicologia.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…