Passa al contingut principal

De pedres i d'història


Sóc de Godall. Encara que no es pot dir que hi hagi fet gaire vida. La infància i la primera joventud són d'allí. Després ja van venir els estudis (Ulldecona, Tarragona), el treball i la novia. Però sempre seré de Godall.

Ja quan anava al col·legi el meu mestre (un per a tres cursos i que donava totes les matèries) anomenat Don Joaquin sempre deia que aquelles creus que hi havia a l'entrant del poble devien de tenir història. Que algun dia s'hauria d'estudiar el seu origen, que segur que tenien molt a dir. Avui he descobert un post al blog de Josep Torta que m'ha recordat els temps de l'escola. El tabac va fer bé la seva feina. Però, a pesar de la seva duresa, és un dels mestres que sempre recordaré. Li dedico aquest post.

A voltes amb tot això és curiosa l'evolució que he sofert. De jove (encara m'ho considero), de molt jove, el meu interés eren les matemàtiques i les ciències. Tota la resta de matèries no em cridaven l'atenció, ni llengües, ni història, ni arts plàstiques, ni...

Amb el pas dels anys, m'he descobert a mi mateix enlluernat per un quadre, cercant informació sobre un moviment pictòric, estudian llengües que ni tan sols coneix la majoria de gent (llengües elfiques, quenya,.... rotllo Senyor dels Anells) per no parlar de les típiques anglès i francès, i fins interessant-me per molts diversos fets i períodes històrics (a nivell de poble, o comarcal, català, espanyol o mundial). La vida m'ha ensenyat que el saber no és compartimentat en calaixos. Tot està intimament relacionat.

Actualment els meus interessos són molt diversos. El vent de la vida em fa descobrir noves àrees desconegudes per mi. I a poc que aprofundeixi, capten amb força la meva atenció.

Un dia parlaré de psicologia.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

LEC i formació docent (buidatge de referències)

La formació docent és una de les variables més importants pel que fa a la qualitat d'un sistema educatiu. Dintre d'aquesta, podem diferenciar entre formació inicial, que corre més a càrrec del sistema universitari que "fabrica" els nous docents, i la formació permanent, que és la que s'encarrega d'anar actualitzant els coneixements i les pràctiques dels docents que ja estan dins del sistema educatiu, exercint com a tals.
La formació permanent té punts de contacte amb els Plans de Formació en Centre, i també guarda relació (si anem estirant del fil) amb la concepció educativa d'un centre (Projecte Educatiu de Centre) i amb l'avaluació d'aquest. Sota aquesta perspectiva he anat fent una lectura de la LEC i els decrets que la despleguen fins ara, assenyalan les referències que em semblaven interessants i que en certa manera estan relacionades: formació docent, projecte educatiu de centre i avaluació docent.
Fonts: http://www.gencat.cat/educacio/lleiedu…

Antoni Zabala: l'aprenentatge per competències.

Aquest post està escrit en directe des del CosmoCaixa. Afortunadament hi ha una xarxa a disposició dels assistents. És una cosa molt d'agrair !!!


Sr. Joaquim Núñez: "... el Departament vol donar suport al canvi metològic que suposo el treball per competències ..." , "... tenim el model que millor resposta pot donar a aquesta necessitat, és el de la pràctica reflexiva, per tant en el proper curs es previsible que s'amplie ..." , "... es veu la necessitat de fer un coneixement compartit comú amb les bones pràctiques dels diferents professionals, juntament amb la formació en centres... "

(A mi a la pràctica reflexiva no em deixen parlar d'aquest tema .... és tabú !!!) Gràcies per donar-me la raó Joaquim !!!

Per donar resposta a la demanda s'ha canviat l'orientació (hi assisteix professorat de totes les matèries !!!) , de sessió de treball a ponència. S'espera que des de la Subdirecció General hi hagi més jornades dirigides a la resta de…