Passa al contingut principal

De pedres i d'història


Sóc de Godall. Encara que no es pot dir que hi hagi fet gaire vida. La infància i la primera joventud són d'allí. Després ja van venir els estudis (Ulldecona, Tarragona), el treball i la novia. Però sempre seré de Godall.

Ja quan anava al col·legi el meu mestre (un per a tres cursos i que donava totes les matèries) anomenat Don Joaquin sempre deia que aquelles creus que hi havia a l'entrant del poble devien de tenir història. Que algun dia s'hauria d'estudiar el seu origen, que segur que tenien molt a dir. Avui he descobert un post al blog de Josep Torta que m'ha recordat els temps de l'escola. El tabac va fer bé la seva feina. Però, a pesar de la seva duresa, és un dels mestres que sempre recordaré. Li dedico aquest post.

A voltes amb tot això és curiosa l'evolució que he sofert. De jove (encara m'ho considero), de molt jove, el meu interés eren les matemàtiques i les ciències. Tota la resta de matèries no em cridaven l'atenció, ni llengües, ni història, ni arts plàstiques, ni...

Amb el pas dels anys, m'he descobert a mi mateix enlluernat per un quadre, cercant informació sobre un moviment pictòric, estudian llengües que ni tan sols coneix la majoria de gent (llengües elfiques, quenya,.... rotllo Senyor dels Anells) per no parlar de les típiques anglès i francès, i fins interessant-me per molts diversos fets i períodes històrics (a nivell de poble, o comarcal, català, espanyol o mundial). La vida m'ha ensenyat que el saber no és compartimentat en calaixos. Tot està intimament relacionat.

Actualment els meus interessos són molt diversos. El vent de la vida em fa descobrir noves àrees desconegudes per mi. I a poc que aprofundeixi, capten amb força la meva atenció.

Un dia parlaré de psicologia.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta