Ves al contingut principal

Hackers, mireu EL TEMPS !!!


Fa cosa d'un any o dos vaig descobrir una nova definició molt més actualitzada del terme "hacker" a partir de la lectura d'un molt bon llibre de Pekka Himanen. anomenat "L'ètica hacker" (disponible a la xarxa, per cert). Us el recomano de la mateixa manera que me'l van recomanar a mi, estusiàsticament !!! Enfàticament !!!

Em va ajudar a entendre per què hi ha gent com Linus Torvalds o Richard Stallman, o com moltes altres persones que puguem conèixer a altres nivells. La idea bàsica està molt relacionada amb la piràmide de Maslow, i que m'he sorprés a mi mateix (i ja van diverses vegades) intentat-ho explicar a gent que pertanyen a àmbits diferents a aquest. A la fi, he trobat un exemple, per mi, força clarificador.

Sóc de poble. Encara he conegut l'època en que les iaies feien puntes de ganxo o bordats o llansols i altres manualitats amb força mèrit o treball. En acabar-ho de vegades ho regalaven a algun familiar (el net, la filla,...) però de vegades ho feien de forma totalment altruïsta i lliure per regalar-ho a la veina d'enfront perquè feia la comunió, o a la nebodeta de França que no se sap quants anys fa que no veia,....

Aquesta gent, era, és hacker, en el sentit modern del terme. Només amb l'admiració que podia despertar el seu treball entre els seus iguals (La amiga jubilada:"Maria m'has de dir com has fet aquesta puntilla. M'has de passar la mostra. !!!! ") es sentien pagats i reconeguts. De segur que coneixeu molta gent que podria entrar dins d'aquesta manera d'actuar. Són hackers !!!

Aquest dies a TV3, a la careta d'entrada de l'espai EL TEMPS, que patrocina REPSOL-YPF, podem veure la piràmide de Maslow. Cada cop que la veig penso amb gent com la meva avia.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…