Ves al contingut principal

Hackers, mireu EL TEMPS !!!


Fa cosa d'un any o dos vaig descobrir una nova definició molt més actualitzada del terme "hacker" a partir de la lectura d'un molt bon llibre de Pekka Himanen. anomenat "L'ètica hacker" (disponible a la xarxa, per cert). Us el recomano de la mateixa manera que me'l van recomanar a mi, estusiàsticament !!! Enfàticament !!!

Em va ajudar a entendre per què hi ha gent com Linus Torvalds o Richard Stallman, o com moltes altres persones que puguem conèixer a altres nivells. La idea bàsica està molt relacionada amb la piràmide de Maslow, i que m'he sorprés a mi mateix (i ja van diverses vegades) intentat-ho explicar a gent que pertanyen a àmbits diferents a aquest. A la fi, he trobat un exemple, per mi, força clarificador.

Sóc de poble. Encara he conegut l'època en que les iaies feien puntes de ganxo o bordats o llansols i altres manualitats amb força mèrit o treball. En acabar-ho de vegades ho regalaven a algun familiar (el net, la filla,...) però de vegades ho feien de forma totalment altruïsta i lliure per regalar-ho a la veina d'enfront perquè feia la comunió, o a la nebodeta de França que no se sap quants anys fa que no veia,....

Aquesta gent, era, és hacker, en el sentit modern del terme. Només amb l'admiració que podia despertar el seu treball entre els seus iguals (La amiga jubilada:"Maria m'has de dir com has fet aquesta puntilla. M'has de passar la mostra. !!!! ") es sentien pagats i reconeguts. De segur que coneixeu molta gent que podria entrar dins d'aquesta manera d'actuar. Són hackers !!!

Aquest dies a TV3, a la careta d'entrada de l'espai EL TEMPS, que patrocina REPSOL-YPF, podem veure la piràmide de Maslow. Cada cop que la veig penso amb gent com la meva avia.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …