Passa al contingut principal

Hackers, mireu EL TEMPS !!!


Fa cosa d'un any o dos vaig descobrir una nova definició molt més actualitzada del terme "hacker" a partir de la lectura d'un molt bon llibre de Pekka Himanen. anomenat "L'ètica hacker" (disponible a la xarxa, per cert). Us el recomano de la mateixa manera que me'l van recomanar a mi, estusiàsticament !!! Enfàticament !!!

Em va ajudar a entendre per què hi ha gent com Linus Torvalds o Richard Stallman, o com moltes altres persones que puguem conèixer a altres nivells. La idea bàsica està molt relacionada amb la piràmide de Maslow, i que m'he sorprés a mi mateix (i ja van diverses vegades) intentat-ho explicar a gent que pertanyen a àmbits diferents a aquest. A la fi, he trobat un exemple, per mi, força clarificador.

Sóc de poble. Encara he conegut l'època en que les iaies feien puntes de ganxo o bordats o llansols i altres manualitats amb força mèrit o treball. En acabar-ho de vegades ho regalaven a algun familiar (el net, la filla,...) però de vegades ho feien de forma totalment altruïsta i lliure per regalar-ho a la veina d'enfront perquè feia la comunió, o a la nebodeta de França que no se sap quants anys fa que no veia,....

Aquesta gent, era, és hacker, en el sentit modern del terme. Només amb l'admiració que podia despertar el seu treball entre els seus iguals (La amiga jubilada:"Maria m'has de dir com has fet aquesta puntilla. M'has de passar la mostra. !!!! ") es sentien pagats i reconeguts. De segur que coneixeu molta gent que podria entrar dins d'aquesta manera d'actuar. Són hackers !!!

Aquest dies a TV3, a la careta d'entrada de l'espai EL TEMPS, que patrocina REPSOL-YPF, podem veure la piràmide de Maslow. Cada cop que la veig penso amb gent com la meva avia.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Antoni Zabala: l'aprenentatge per competències.

Aquest post està escrit en directe des del CosmoCaixa. Afortunadament hi ha una xarxa a disposició dels assistents. És una cosa molt d'agrair !!!


Sr. Joaquim Núñez: "... el Departament vol donar suport al canvi metològic que suposo el treball per competències ..." , "... tenim el model que millor resposta pot donar a aquesta necessitat, és el de la pràctica reflexiva, per tant en el proper curs es previsible que s'amplie ..." , "... es veu la necessitat de fer un coneixement compartit comú amb les bones pràctiques dels diferents professionals, juntament amb la formació en centres... "

(A mi a la pràctica reflexiva no em deixen parlar d'aquest tema .... és tabú !!!) Gràcies per donar-me la raó Joaquim !!!

Per donar resposta a la demanda s'ha canviat l'orientació (hi assisteix professorat de totes les matèries !!!) , de sessió de treball a ponència. S'espera que des de la Subdirecció General hi hagi més jornades dirigides a la resta de…

Videoconferència amb Sardenya (Itàlia)

Segurament molts de vosaltres ja coneixeu el programa Skype (http://www.skype.com/intl/es/helloagain.html) i possiblement l'heu fet servir alguna vegada per a realitzar una videoconferència o trucada de veu. Potser això no és massa novedós, però que es faci servir en un IES amb finalitats educatives i que la comunicació es realitzi amb una zona italiana, on es parla també català, representa un enfocament i una aplicació molt nova de l'eina.

Crec que val la pena donar-ne difusió. Bàsicament per un sol motiu. És un dels coordinadors de la zona qui ens planteja la possibilitat de realitzar aquesta activitat. Amb el paper explicatiu i un mail i/o telefon de contacte amb Sardenya decidim tirar-ho endavant. Només portem una sessió, és cert, però estic pràcticament segur que a ningú (dels que se suposa que han de conèixer tot allò que es fa en els centres i més si és novedós) els hi arribarà cap notícia de la mateixa i aquell que ens la va proposar, segurament que no podrà "escap…