Passa al contingut principal

Hackers, mireu EL TEMPS !!!


Fa cosa d'un any o dos vaig descobrir una nova definició molt més actualitzada del terme "hacker" a partir de la lectura d'un molt bon llibre de Pekka Himanen. anomenat "L'ètica hacker" (disponible a la xarxa, per cert). Us el recomano de la mateixa manera que me'l van recomanar a mi, estusiàsticament !!! Enfàticament !!!

Em va ajudar a entendre per què hi ha gent com Linus Torvalds o Richard Stallman, o com moltes altres persones que puguem conèixer a altres nivells. La idea bàsica està molt relacionada amb la piràmide de Maslow, i que m'he sorprés a mi mateix (i ja van diverses vegades) intentat-ho explicar a gent que pertanyen a àmbits diferents a aquest. A la fi, he trobat un exemple, per mi, força clarificador.

Sóc de poble. Encara he conegut l'època en que les iaies feien puntes de ganxo o bordats o llansols i altres manualitats amb força mèrit o treball. En acabar-ho de vegades ho regalaven a algun familiar (el net, la filla,...) però de vegades ho feien de forma totalment altruïsta i lliure per regalar-ho a la veina d'enfront perquè feia la comunió, o a la nebodeta de França que no se sap quants anys fa que no veia,....

Aquesta gent, era, és hacker, en el sentit modern del terme. Només amb l'admiració que podia despertar el seu treball entre els seus iguals (La amiga jubilada:"Maria m'has de dir com has fet aquesta puntilla. M'has de passar la mostra. !!!! ") es sentien pagats i reconeguts. De segur que coneixeu molta gent que podria entrar dins d'aquesta manera d'actuar. Són hackers !!!

Aquest dies a TV3, a la careta d'entrada de l'espai EL TEMPS, que patrocina REPSOL-YPF, podem veure la piràmide de Maslow. Cada cop que la veig penso amb gent com la meva avia.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot