Vés al contingut principal

Papirus: Finale !!!! Ara ve la tinta electrònica !!!


A través del blog de Josep Torta he descobert un post on hi ha dos referències a pàgines web dedicades a plantilles (molt variades) de pàgines en formar paper. Estan força bé. Us recomano una visita:

- http://www.pdfpad.com/
- http://www.pocketmod.com/app/index.html

Això m'ha fet recordar una presentació/animació que vaig veure un dia a El PAIS. En ella es mostra com pot arribar a ser y funcionar el concepte de "tinta electrònica". Tot plegat és fantàstic!!! No acostumo a recomanar massa els posts, però aquest si. A veure si es fa una llegideta tots aquells (del centre) que estan tan i tan lligats al format paper i que quan escolten algun terme relacionat amb la informàtica els surt urticària de forma sobtada !!!

Fixeu-vos amb la presentació !!!

Comentaris

Anònim ha dit…
Hola Artur,

el link de pdfpad el trobo una utilitat francament interessant, així que m'ho apunto als favorits. Pel que fa la tinta electrònica t'hauries de llegir l'Era del Diamant. Allí Neal Stephenson imagina la solució del problema amb nanotecnologia. Sembla evident que alguna cosa s'haurà de fer amb el paper, més que res pq els humans en som devoradors i Mamà Natura no té la suficient rapidesa ni capacitat de reposició arbòrea.

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…