Passa al contingut principal

Perseguint el futur

De segur que heu vist alguna de les películes de la saga "Regreso al futuro". Treient la seva major o menor qualitat cinematogràfica a mi m'agradaven molt pel fet que juguem amb els viatges dins l'espai-temps, i per la popularització que en van fer d'aquest tema en persones no iniciades.

És possible viatjar amb el temps? És possible anar al futur? I al passat? I si vaig al passat puc alterar algun esdeveniment històric i evitar algun fet del passat? Puc matar a Cristòfol Colom i evitar el descobriment d'Amèrica?

Respecte a aquestes qüestions hi ha qui pensa que encara que puguessim viatjar al passat i fer algun canvi, en general, els esdeveniments es produirien igualment, per què les circumstàncies històriques, socials, econòmiques, polítiques, etc,.... en definitiva, les condicions bàsiques ja hi eren; i el fet que algú fes una determinada acció, descobriment o troballa només és circumstancial al moment. En definitiva, podríem matar a Cristòfol Colom, però el descobriment d'Amèrica s'hagués produït igualment, ja que objectivament, les condicions necessaries per a que es donés el fet, ja hi eren.

Moltes vegades experimento aquesta sensació !!! Tinc idees, emprenc projectes, faig coses que altres per davant de mi ja han intentat, o recòrrec camins que altres ja han traçat. I no em refereixo a fets vitals i bàsics, si no a desicions més particulars i peculiars, més personals. Tal vegada, que jo hi arrivi o que hi arrivi una altra persona, no té més importància. Com les condicions generals hi són, algú altre hi arrivaria de tota manera.

Estic perseguint el futur !!!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Antoni Zabala: l'aprenentatge per competències.

Aquest post està escrit en directe des del CosmoCaixa. Afortunadament hi ha una xarxa a disposició dels assistents. És una cosa molt d'agrair !!!


Sr. Joaquim Núñez: "... el Departament vol donar suport al canvi metològic que suposo el treball per competències ..." , "... tenim el model que millor resposta pot donar a aquesta necessitat, és el de la pràctica reflexiva, per tant en el proper curs es previsible que s'amplie ..." , "... es veu la necessitat de fer un coneixement compartit comú amb les bones pràctiques dels diferents professionals, juntament amb la formació en centres... "

(A mi a la pràctica reflexiva no em deixen parlar d'aquest tema .... és tabú !!!) Gràcies per donar-me la raó Joaquim !!!

Per donar resposta a la demanda s'ha canviat l'orientació (hi assisteix professorat de totes les matèries !!!) , de sessió de treball a ponència. S'espera que des de la Subdirecció General hi hagi més jornades dirigides a la resta de…

Videoconferència amb Sardenya (Itàlia)

Segurament molts de vosaltres ja coneixeu el programa Skype (http://www.skype.com/intl/es/helloagain.html) i possiblement l'heu fet servir alguna vegada per a realitzar una videoconferència o trucada de veu. Potser això no és massa novedós, però que es faci servir en un IES amb finalitats educatives i que la comunicació es realitzi amb una zona italiana, on es parla també català, representa un enfocament i una aplicació molt nova de l'eina.

Crec que val la pena donar-ne difusió. Bàsicament per un sol motiu. És un dels coordinadors de la zona qui ens planteja la possibilitat de realitzar aquesta activitat. Amb el paper explicatiu i un mail i/o telefon de contacte amb Sardenya decidim tirar-ho endavant. Només portem una sessió, és cert, però estic pràcticament segur que a ningú (dels que se suposa que han de conèixer tot allò que es fa en els centres i més si és novedós) els hi arribarà cap notícia de la mateixa i aquell que ens la va proposar, segurament que no podrà "escap…