Ves al contingut principal

Perseguint el futur

De segur que heu vist alguna de les películes de la saga "Regreso al futuro". Treient la seva major o menor qualitat cinematogràfica a mi m'agradaven molt pel fet que juguem amb els viatges dins l'espai-temps, i per la popularització que en van fer d'aquest tema en persones no iniciades.

És possible viatjar amb el temps? És possible anar al futur? I al passat? I si vaig al passat puc alterar algun esdeveniment històric i evitar algun fet del passat? Puc matar a Cristòfol Colom i evitar el descobriment d'Amèrica?

Respecte a aquestes qüestions hi ha qui pensa que encara que puguessim viatjar al passat i fer algun canvi, en general, els esdeveniments es produirien igualment, per què les circumstàncies històriques, socials, econòmiques, polítiques, etc,.... en definitiva, les condicions bàsiques ja hi eren; i el fet que algú fes una determinada acció, descobriment o troballa només és circumstancial al moment. En definitiva, podríem matar a Cristòfol Colom, però el descobriment d'Amèrica s'hagués produït igualment, ja que objectivament, les condicions necessaries per a que es donés el fet, ja hi eren.

Moltes vegades experimento aquesta sensació !!! Tinc idees, emprenc projectes, faig coses que altres per davant de mi ja han intentat, o recòrrec camins que altres ja han traçat. I no em refereixo a fets vitals i bàsics, si no a desicions més particulars i peculiars, més personals. Tal vegada, que jo hi arrivi o que hi arrivi una altra persona, no té més importància. Com les condicions generals hi són, algú altre hi arrivaria de tota manera.

Estic perseguint el futur !!!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…