Passa al contingut principal

Sloodle: més prop de l'IES Virtual

Acabo de descobrir SLoodle (http://www.sloodle.com). Bàsicament és la suma de Second Life (ja vaig fer un post sobre aquest entorn) i Moodle. Potser molts de nosaltres ja coneixem o estem començant a conèixer què és Moodle, basicament es pot dir que és un entorn d'ensenyament-aprenentage virtual, per gestionar i impartir cursos utilitzant l'e-learning.

Second Life és un un lloc web on cada usuari pot escollir un rol o un oersonatge triat a la seva mida i que pot interactuar en temps real i mitjançant la xarxa amb altres 'residents', que és tal i com s'anomenen els seus usuaris. Ja hi ha moltes i important empreses que s'han tirat a utilitzar-lo com a espai de relació, de negocis, d'intercanvi, etc, etc, ja que els personatges es poden moure per un món virtual (bars, restaurants, edificis, places, carrers,....etc) i trobar-se virtualment amb els seus coneguts també virtuals. Aquí és on estaria l'aula virtual i on es trobarien professors i alumnes..... no és ciència-ficció, us ho asseguro !!!

Per cert he descobert el SLoodle a partir d'Irene Martínez, una companya amb la que, juntament amb uns quants professors més (Joan Queralt, Joseba Zubiaurre, Antoni Hortal, Àngels Mustienes, Jordi Fontich, Immaculada Villatersana, Àlex Letosa, Rafa Barrachina, Josep Maria Boneu, Xavier Suñé i Xavier Belanche) portem endavant un curs de formació de Moodle emmarcat dins el Pla de Formació Permanent del professorat i que es duu a terme en http://phobos.xtec.net/moodle/.

Comentaris

Anònim ha dit…
Hola Artur,

curiós això del Sloodle. Es diria que cada cop estem més a prop, no només de la virtualitat en educació, sinó d'una virtualitat que faria ús del joc de rol a l'aula com a base per a l'aprenentatge. Inspirat en això he escrit un nou post molt "animal" als Port Grisos...jejeje

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

LEC i formació docent (buidatge de referències)

La formació docent és una de les variables més importants pel que fa a la qualitat d'un sistema educatiu. Dintre d'aquesta, podem diferenciar entre formació inicial, que corre més a càrrec del sistema universitari que "fabrica" els nous docents, i la formació permanent, que és la que s'encarrega d'anar actualitzant els coneixements i les pràctiques dels docents que ja estan dins del sistema educatiu, exercint com a tals.
La formació permanent té punts de contacte amb els Plans de Formació en Centre, i també guarda relació (si anem estirant del fil) amb la concepció educativa d'un centre (Projecte Educatiu de Centre) i amb l'avaluació d'aquest. Sota aquesta perspectiva he anat fent una lectura de la LEC i els decrets que la despleguen fins ara, assenyalan les referències que em semblaven interessants i que en certa manera estan relacionades: formació docent, projecte educatiu de centre i avaluació docent.
Fonts: http://www.gencat.cat/educacio/lleiedu…

Antoni Zabala: l'aprenentatge per competències.

Aquest post està escrit en directe des del CosmoCaixa. Afortunadament hi ha una xarxa a disposició dels assistents. És una cosa molt d'agrair !!!


Sr. Joaquim Núñez: "... el Departament vol donar suport al canvi metològic que suposo el treball per competències ..." , "... tenim el model que millor resposta pot donar a aquesta necessitat, és el de la pràctica reflexiva, per tant en el proper curs es previsible que s'amplie ..." , "... es veu la necessitat de fer un coneixement compartit comú amb les bones pràctiques dels diferents professionals, juntament amb la formació en centres... "

(A mi a la pràctica reflexiva no em deixen parlar d'aquest tema .... és tabú !!!) Gràcies per donar-me la raó Joaquim !!!

Per donar resposta a la demanda s'ha canviat l'orientació (hi assisteix professorat de totes les matèries !!!) , de sessió de treball a ponència. S'espera que des de la Subdirecció General hi hagi més jornades dirigides a la resta de…