Vés al contingut principal

Sloodle: més prop de l'IES Virtual

Acabo de descobrir SLoodle (http://www.sloodle.com). Bàsicament és la suma de Second Life (ja vaig fer un post sobre aquest entorn) i Moodle. Potser molts de nosaltres ja coneixem o estem començant a conèixer què és Moodle, basicament es pot dir que és un entorn d'ensenyament-aprenentage virtual, per gestionar i impartir cursos utilitzant l'e-learning.

Second Life és un un lloc web on cada usuari pot escollir un rol o un oersonatge triat a la seva mida i que pot interactuar en temps real i mitjançant la xarxa amb altres 'residents', que és tal i com s'anomenen els seus usuaris. Ja hi ha moltes i important empreses que s'han tirat a utilitzar-lo com a espai de relació, de negocis, d'intercanvi, etc, etc, ja que els personatges es poden moure per un món virtual (bars, restaurants, edificis, places, carrers,....etc) i trobar-se virtualment amb els seus coneguts també virtuals. Aquí és on estaria l'aula virtual i on es trobarien professors i alumnes..... no és ciència-ficció, us ho asseguro !!!

Per cert he descobert el SLoodle a partir d'Irene Martínez, una companya amb la que, juntament amb uns quants professors més (Joan Queralt, Joseba Zubiaurre, Antoni Hortal, Àngels Mustienes, Jordi Fontich, Immaculada Villatersana, Àlex Letosa, Rafa Barrachina, Josep Maria Boneu, Xavier Suñé i Xavier Belanche) portem endavant un curs de formació de Moodle emmarcat dins el Pla de Formació Permanent del professorat i que es duu a terme en http://phobos.xtec.net/moodle/.

Comentaris

Anònim ha dit…
Hola Artur,

curiós això del Sloodle. Es diria que cada cop estem més a prop, no només de la virtualitat en educació, sinó d'una virtualitat que faria ús del joc de rol a l'aula com a base per a l'aprenentatge. Inspirat en això he escrit un nou post molt "animal" als Port Grisos...jejeje

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…