Passa al contingut principal

Sloodle: més prop de l'IES Virtual

Acabo de descobrir SLoodle (http://www.sloodle.com). Bàsicament és la suma de Second Life (ja vaig fer un post sobre aquest entorn) i Moodle. Potser molts de nosaltres ja coneixem o estem començant a conèixer què és Moodle, basicament es pot dir que és un entorn d'ensenyament-aprenentage virtual, per gestionar i impartir cursos utilitzant l'e-learning.

Second Life és un un lloc web on cada usuari pot escollir un rol o un oersonatge triat a la seva mida i que pot interactuar en temps real i mitjançant la xarxa amb altres 'residents', que és tal i com s'anomenen els seus usuaris. Ja hi ha moltes i important empreses que s'han tirat a utilitzar-lo com a espai de relació, de negocis, d'intercanvi, etc, etc, ja que els personatges es poden moure per un món virtual (bars, restaurants, edificis, places, carrers,....etc) i trobar-se virtualment amb els seus coneguts també virtuals. Aquí és on estaria l'aula virtual i on es trobarien professors i alumnes..... no és ciència-ficció, us ho asseguro !!!

Per cert he descobert el SLoodle a partir d'Irene Martínez, una companya amb la que, juntament amb uns quants professors més (Joan Queralt, Joseba Zubiaurre, Antoni Hortal, Àngels Mustienes, Jordi Fontich, Immaculada Villatersana, Àlex Letosa, Rafa Barrachina, Josep Maria Boneu, Xavier Suñé i Xavier Belanche) portem endavant un curs de formació de Moodle emmarcat dins el Pla de Formació Permanent del professorat i que es duu a terme en http://phobos.xtec.net/moodle/.

Comentaris

Anònim ha dit…
Hola Artur,

curiós això del Sloodle. Es diria que cada cop estem més a prop, no només de la virtualitat en educació, sinó d'una virtualitat que faria ús del joc de rol a l'aula com a base per a l'aprenentatge. Inspirat en això he escrit un nou post molt "animal" als Port Grisos...jejeje

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot