Ves al contingut principal

Thinkfree: un exemple de la tendència actual

Thinkfree (http://www.thinkfree.com/) és un lloc web ofereix de forma gratuïta un espai d'emmagatzematge de 1GB. Però ademés ens permet crear/editar documents de text, fulls de càlcul i presentacions; també està contemplada la possibilitat d'afegir-hi imatges, gràfics,...

I tot això ho pots compartir amb els teus contactes, amics o familiars, assegurant-nos així que tothom té la darrera versió del document de treball.

Casi res no? Està molt bé. N'he fet un petit tast i sembla un lloc amb moltes possibilitats. Al cap i a la fi és un pas més en el procés que estan experimentant les aplicacions. Cada vegada més, la dependència de si un ordinador té o no té certs programes és menys important, donat que les aplicacions deixen d'estar instal·lades a l'ordinador per ha estar disponibles a la red. Així que des d'aquest punt de vista només cal un ordinador amb connexió a internet i que hi tingui un navegador instal·lat. Amb això ja es pot fer molt de camí.

Comentaris

Manel Zaera ha dit…
S'ha d'anar amb compte de tota manera. Jo sempre intento tenir una còpia física al meu ordinador o a la meva clau USB. Perquè tenir les dades en un servidor és molt bonic mentres aquest funciona i mentres tens connexió a Internet. A banda d'això, hi ha documents que seria millor tenir-los en un lloc controlat per tu -una oficina virtual instal·lada als servidors de l'empresa, del XTEC, etc.-.

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer (veure Wikipedia), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica (http://gabinetedeinformatica.net/wp15) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general.

Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els pare…