Passa al contingut principal

Thinkfree: un exemple de la tendència actual

Thinkfree (http://www.thinkfree.com/) és un lloc web ofereix de forma gratuïta un espai d'emmagatzematge de 1GB. Però ademés ens permet crear/editar documents de text, fulls de càlcul i presentacions; també està contemplada la possibilitat d'afegir-hi imatges, gràfics,...

I tot això ho pots compartir amb els teus contactes, amics o familiars, assegurant-nos així que tothom té la darrera versió del document de treball.

Casi res no? Està molt bé. N'he fet un petit tast i sembla un lloc amb moltes possibilitats. Al cap i a la fi és un pas més en el procés que estan experimentant les aplicacions. Cada vegada més, la dependència de si un ordinador té o no té certs programes és menys important, donat que les aplicacions deixen d'estar instal·lades a l'ordinador per ha estar disponibles a la red. Així que des d'aquest punt de vista només cal un ordinador amb connexió a internet i que hi tingui un navegador instal·lat. Amb això ja es pot fer molt de camí.

Comentaris

Unknown ha dit…
S'ha d'anar amb compte de tota manera. Jo sempre intento tenir una còpia física al meu ordinador o a la meva clau USB. Perquè tenir les dades en un servidor és molt bonic mentres aquest funciona i mentres tens connexió a Internet. A banda d'això, hi ha documents que seria millor tenir-los en un lloc controlat per tu -una oficina virtual instal·lada als servidors de l'empresa, del XTEC, etc.-.

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot