Passa al contingut principal

El joc de la cadira

Ha través del reproductor de podcast que tinc en aquest blog (i amb el qual estic subscrit al programa L'Internauta, de Catalunya Radio), escoltant l'emissió d'aquesta setmana he descobert aquesta web http://www.jocspolitics.cat . Us aconsello visitar-la, realment és un joc on el jugador tria un partit per a representar i un altre o altres per pactar.

A partir d'aquí has d'anar agafant els diputats del color corresponent (el teu i els escollits per pactar) i fer-los asseure al seu escò. Està super bé !!! Ademés a partir de les diferents opcions que la gent va escollint de forma anònima, s'elaboren uns gràfics amb les opcions de pacte preferides pels visitants. O sigui que a través del joc se'n deriven unes conclusions i orientacions que de segur que poden ser de molta utilitat a la vida real.

Ara els resultats que es carreguen són del tot ficticis, però els seus autors afirmen que a partir del dia 1 o 2 (tan bon punt hi hagi els resultats oficials), ja apareixerà la distribució d'escons real i el joc d'aliances serà amb dades reals. Se m'acut que pot ser un lloc molt interessant de visitar per aquells que estan en primera línea política. Això si que es prendre el pols de la situació en temps real !!!!! Bona partida !!!!!! El joc comença ara !!!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot