Vés al contingut principal

El Pelegrí Gris


A partir d'un post publicat al blog de SEMTIC (el post en concret és http://phobos.xtec.cat/semtic/?q=node/264 i està escrit per Àngel Solans) he aconseguit instal·lar a phobos (servidor de XTEC per a pàgines dinàmiques) un blog basat en Wordpress. L'he anomenat "El Pelegrí Gris" i de moment tinc pensat fer-lo servir per a usos didàctics amb els alumnes.

L'aniré posant en marxa poc a poc, ja que de moment per a aquesta finalitat, tinc en marxa el blog anomenat "La Màquina Enigma", que està allotjat en Blogia. El Pelegrí Gris substituirà a "La Màquina Enigma" en un mitjà termini. La raó principal és que utilitzant "El Pelegrí Gris" seré jo qui controlarà les altes i baixes d'usuaris de forma interna, sense tenir d'acudir a llocs externs per a obtenir un compte d'usuari. Direu que tal vegada sóc massa puriste, però encara que estem fent referència a eines d'internet, aquest detall, parlant d'alumnes menors d'edat i en l'àmbit d'una institució educativa, em sembla més correcte.
Dos detall que penso, he de fer esment:

1. ademés del que ve explicat en el document d'Àngel Solans, una vegada instal·lat el blog he hagut d'entrar a la pantalla d'administració (Opcions > Generals) i canviar allí on posava 172.16.1.4 per phobos.xtec.net ja que sin no ho feia molts enllaços del blog no funcionaven

2. penso que Wordpress és, possiblement, el millor CMS per fer un blog, però té una limitació, només pot fer-se un blog per cada instal·lació. En aquest aspecte penso que és una mica deficitari. Lifetype, per exemple permet gestionar un gran nombre de blogs amb una sola instal·lació. Aquesta propietat pot ser important en el cas que desitgem utilitzar un blog diferent per a cada grup/classe/matèria. Ara que si ens cal, també podem fer dos, tres, o les instal·lacions que calgui de Wordpress .

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…