Ves al contingut principal

El Pelegrí Gris


A partir d'un post publicat al blog de SEMTIC (el post en concret és http://phobos.xtec.cat/semtic/?q=node/264 i està escrit per Àngel Solans) he aconseguit instal·lar a phobos (servidor de XTEC per a pàgines dinàmiques) un blog basat en Wordpress. L'he anomenat "El Pelegrí Gris" i de moment tinc pensat fer-lo servir per a usos didàctics amb els alumnes.

L'aniré posant en marxa poc a poc, ja que de moment per a aquesta finalitat, tinc en marxa el blog anomenat "La Màquina Enigma", que està allotjat en Blogia. El Pelegrí Gris substituirà a "La Màquina Enigma" en un mitjà termini. La raó principal és que utilitzant "El Pelegrí Gris" seré jo qui controlarà les altes i baixes d'usuaris de forma interna, sense tenir d'acudir a llocs externs per a obtenir un compte d'usuari. Direu que tal vegada sóc massa puriste, però encara que estem fent referència a eines d'internet, aquest detall, parlant d'alumnes menors d'edat i en l'àmbit d'una institució educativa, em sembla més correcte.
Dos detall que penso, he de fer esment:

1. ademés del que ve explicat en el document d'Àngel Solans, una vegada instal·lat el blog he hagut d'entrar a la pantalla d'administració (Opcions > Generals) i canviar allí on posava 172.16.1.4 per phobos.xtec.net ja que sin no ho feia molts enllaços del blog no funcionaven

2. penso que Wordpress és, possiblement, el millor CMS per fer un blog, però té una limitació, només pot fer-se un blog per cada instal·lació. En aquest aspecte penso que és una mica deficitari. Lifetype, per exemple permet gestionar un gran nombre de blogs amb una sola instal·lació. Aquesta propietat pot ser important en el cas que desitgem utilitzar un blog diferent per a cada grup/classe/matèria. Ara que si ens cal, també podem fer dos, tres, o les instal·lacions que calgui de Wordpress .

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…