Passa al contingut principal

Cada any, un pas TIC .

Davant el proper canvi d'any m'he vist sorprés per el vertigen que sempre em suposa començar un nou any. Vertigen relatiu, ja que en algun moment hem d'anar tancant capítols i etapes, mirant d'obrir-ne de nous, i els canvis d'any, o de curs, acostumen a ser un moment on almenys psicològicament, més o menys conscientment, ho fem.

En aquestes dates no puc deixar de mirar enrere; és un bon exercici, abans de mirar endavant, principalment per què pots observar l'estela que vas dibuixant, el punt de sortida (quan llunyà està ??!!?), el punt on ets actualment, .... cada vegada que miro enrera penso amb les passes TIC que he traçat:

Any 98: només jugava amb el solitari del Windows 3.11 . No tenia ni ordinador.
Any 99: demano el compte de mail a XTEC.
Any 00: descobreixo el PowerPoint i experimento visionat-ne en TV !!! (pobre de mi)
Any 01: descobreixo la web en tota la seva extensió ... una visió ... unir docencia i web .... descobreixo que no està madur el tema ... falten eines
Any 02: investigo el món de les simulacions, applets, aplicats a les classes (m'allunyo del treball experimental al laboratori)
Any 03: descobreixo el món de les xarxes locals (s'ho porta el càrrec de coordinador d'informàtica), aprenc molt ... i també pateixo molt.
Any 04: el meu bateig com a formador; il·lusionat de poder ensenyar allò que moltes vegades he aprés per mi mateix
Any 05: introducció forta dins el món Linux, enlluernament ....
Any 06: descobreixo, exploro, treballo la web 2.0
Any 07: ???!¿?!!?!¿!

No sé com serà el proper any, només puc apuntar algunes tendències que van en aquest sentit: torno a mirar al futur (més enllà de 2007, potser vaig massa ràpid), diversos projectes, personals, col·lectius .... a veure quin serà el camí recorregut d'aquí a 365 dies.

Comentaris

REP ha dit…
Això teu és de vertigen. En 7 anys has fet més via que jo en 30 (i no és figurat, vaig fer el primer curs d'informàtica -Basic i Fortram- l'any 78!).

Sí, és una faena apassionant quan es combina amb la voluntat de convertir les tic en eines educatives que no eviten els valors, que no queden reduïdes a simple tecnologia.
És un camí dur perquè anar al davant sempre costa, però la visió és més clara, no hi ha la pols que arriba aonubilar les mirades del endarrerits.

Molts anys i molta ventura.
Artur Tallada ha dit…
Doncs si, també ha influit molt el ràpid desenvolupament de la informàtica i els diversos companys de viatge que m'he anat trobant pel camí, com ara tu, que et fan esperonar i no quedar-te parat, amb noves visions o projectes.

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot