Ves al contingut principal

Cada any, un pas TIC .

Davant el proper canvi d'any m'he vist sorprés per el vertigen que sempre em suposa començar un nou any. Vertigen relatiu, ja que en algun moment hem d'anar tancant capítols i etapes, mirant d'obrir-ne de nous, i els canvis d'any, o de curs, acostumen a ser un moment on almenys psicològicament, més o menys conscientment, ho fem.

En aquestes dates no puc deixar de mirar enrere; és un bon exercici, abans de mirar endavant, principalment per què pots observar l'estela que vas dibuixant, el punt de sortida (quan llunyà està ??!!?), el punt on ets actualment, .... cada vegada que miro enrera penso amb les passes TIC que he traçat:

Any 98: només jugava amb el solitari del Windows 3.11 . No tenia ni ordinador.
Any 99: demano el compte de mail a XTEC.
Any 00: descobreixo el PowerPoint i experimento visionat-ne en TV !!! (pobre de mi)
Any 01: descobreixo la web en tota la seva extensió ... una visió ... unir docencia i web .... descobreixo que no està madur el tema ... falten eines
Any 02: investigo el món de les simulacions, applets, aplicats a les classes (m'allunyo del treball experimental al laboratori)
Any 03: descobreixo el món de les xarxes locals (s'ho porta el càrrec de coordinador d'informàtica), aprenc molt ... i també pateixo molt.
Any 04: el meu bateig com a formador; il·lusionat de poder ensenyar allò que moltes vegades he aprés per mi mateix
Any 05: introducció forta dins el món Linux, enlluernament ....
Any 06: descobreixo, exploro, treballo la web 2.0
Any 07: ???!¿?!!?!¿!

No sé com serà el proper any, només puc apuntar algunes tendències que van en aquest sentit: torno a mirar al futur (més enllà de 2007, potser vaig massa ràpid), diversos projectes, personals, col·lectius .... a veure quin serà el camí recorregut d'aquí a 365 dies.

Comentaris

REP ha dit…
Això teu és de vertigen. En 7 anys has fet més via que jo en 30 (i no és figurat, vaig fer el primer curs d'informàtica -Basic i Fortram- l'any 78!).

Sí, és una faena apassionant quan es combina amb la voluntat de convertir les tic en eines educatives que no eviten els valors, que no queden reduïdes a simple tecnologia.
És un camí dur perquè anar al davant sempre costa, però la visió és més clara, no hi ha la pols que arriba aonubilar les mirades del endarrerits.

Molts anys i molta ventura.
Artur Tallada ha dit…
Doncs si, també ha influit molt el ràpid desenvolupament de la informàtica i els diversos companys de viatge que m'he anat trobant pel camí, com ara tu, que et fan esperonar i no quedar-te parat, amb noves visions o projectes.

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…