Passa al contingut principal

Per què corres tant?


Fa pocs anys, vaig poder realitzar un viatge a Praga.

Ja és ben cert allò que diuen que "el mercat? tothom l'explica segons li ha anat"; passa semblant amb els viatges. Vull dir que no n'hi ha prou en visitar un lloc bonic o interessant, si no que ademés hi ha altres variables d'entorn (companyia, epoca de l'any, situació personal, ....) que poden ajudar a que un mateix viatge sigui fantàstic o simplement un bon viatge i prou (com a molt). Això em fa pensar en altres tipus de viatges (no geogràfics) més personals i vitals que fem les persones ... però això és matèria d'un/s altre/s post/s.

He pensat amb el rellotge astronòmic que hi ha a la Plaça de la Ciutat Vella de Praga. Volia una imatge d'un bonic rellotge per il·lustar un post que parlés del temps, del pas del temps. Durant els darrers dies he tingut l'ocasió de parlar amb gent 'notable' del món TIC, blogger, informàtic,... les diverses impressions que hem intercanviat tenien un punt (entre altres) comú i que comparteixo.

La idea central és que quan ens impliquem en alguna aventura (dis-li blog, dis-li feina, dis-li ...) això té un preu en temps, en dedicació a la parella, a la família,... i és que el temps ha de sortir d'algun lloc!!! Cadascú va adoptant les estratègies que pot. L'un treballa més a les primers hores del dia (quan encara dorm tothom), l'altre al migdia que és quan té aquella estona que necessita de llibertat. Un altre a la nit quan la casa està tranquil·la, fins a altes hores. Cadascú s'adapta en la mesura que pot, però sempre es té de pagar un preu, en forma de menys hores de dormir, menys temps de dedicació a altres activitats quotidianes, etc

El cert és que si ho fem deu de ser perquè pensem que val la pena o en certa manera ens satisfà realitzar l'activitat. Bueno, seguiré postejant i fent equilibris :-) com tothom; em reconforta comprovar que en això també som iguals.

Per cert, el viatge a Praga va ser d'aquells catalogats (personalment) com a fantàstic, dels èpics .... i no vaig anar en avió, no, ... en autobús, 30 hores d'anar i 30 hores de tornar. Si, una locura !!! Però era més jove, ja sabeu que tot és diferent .... a més la companyia era de primera .... el temps em va passar volant .... volant igual com em passa quan estic davant la pantalla ;-)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot