Vés al contingut principal

Per què corres tant?


Fa pocs anys, vaig poder realitzar un viatge a Praga.

Ja és ben cert allò que diuen que "el mercat? tothom l'explica segons li ha anat"; passa semblant amb els viatges. Vull dir que no n'hi ha prou en visitar un lloc bonic o interessant, si no que ademés hi ha altres variables d'entorn (companyia, epoca de l'any, situació personal, ....) que poden ajudar a que un mateix viatge sigui fantàstic o simplement un bon viatge i prou (com a molt). Això em fa pensar en altres tipus de viatges (no geogràfics) més personals i vitals que fem les persones ... però això és matèria d'un/s altre/s post/s.

He pensat amb el rellotge astronòmic que hi ha a la Plaça de la Ciutat Vella de Praga. Volia una imatge d'un bonic rellotge per il·lustar un post que parlés del temps, del pas del temps. Durant els darrers dies he tingut l'ocasió de parlar amb gent 'notable' del món TIC, blogger, informàtic,... les diverses impressions que hem intercanviat tenien un punt (entre altres) comú i que comparteixo.

La idea central és que quan ens impliquem en alguna aventura (dis-li blog, dis-li feina, dis-li ...) això té un preu en temps, en dedicació a la parella, a la família,... i és que el temps ha de sortir d'algun lloc!!! Cadascú va adoptant les estratègies que pot. L'un treballa més a les primers hores del dia (quan encara dorm tothom), l'altre al migdia que és quan té aquella estona que necessita de llibertat. Un altre a la nit quan la casa està tranquil·la, fins a altes hores. Cadascú s'adapta en la mesura que pot, però sempre es té de pagar un preu, en forma de menys hores de dormir, menys temps de dedicació a altres activitats quotidianes, etc

El cert és que si ho fem deu de ser perquè pensem que val la pena o en certa manera ens satisfà realitzar l'activitat. Bueno, seguiré postejant i fent equilibris :-) com tothom; em reconforta comprovar que en això també som iguals.

Per cert, el viatge a Praga va ser d'aquells catalogats (personalment) com a fantàstic, dels èpics .... i no vaig anar en avió, no, ... en autobús, 30 hores d'anar i 30 hores de tornar. Si, una locura !!! Però era més jove, ja sabeu que tot és diferent .... a més la companyia era de primera .... el temps em va passar volant .... volant igual com em passa quan estic davant la pantalla ;-)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…