Passa al contingut principal

Segona nit a l'ÀTIC !!!



Avui s'ha celebrat la segona sessió de 'Nits a l'ÀTIC'. Ha estat la segona nit a l'ÀTIC. El tema tractat ha sigut LA BLOCOSFERA EBRENCA I EL SEU IMPACTE EN L'OPINIÓ PÚBLICA, per Gustau Moreno, Periodista i responsable del bloc La Marfanta (http://lamarfanta.blogspot.com/), el més visitat de les Terres de l'Ebre.


La conferència ha tingut com a fil conductor el procés de naixement, creació i evolució d'aquest conegut bloc de les Terres de l'Ebre. Un fenòmen sorprenent tenint en compte que la història del mateix és d'un any a molt estirar. El seu punt de vista com a narrador de la realitat (recordem que Gustau és periodista) ha estat molt interessant per veure les diferents decisions que ha anat prenent en el desenvolupament del blog:


- com i per què escull el nom del blog,
- quin és el seu plantejament inicial del blog,
- quins són els factors a nivell general i a nivell puntual que han pogut influir en l'augment constant i exponencial de visitants,
- quina és la concepció i relació que ha d'existir amb la resta de blogs veins, per a poder parlar del fenomen de la blogosfera com a un fet real i amb sentit,
- la importàcia d'una comunitat de bloggers locals, com a font de relació i comunicació,
- el pes dels blogs com a eines comunicatives i la credibilitat que li dóna la gent a les informacions que hi surten (que per cert és una credibilitat molt per damunt del mitjà televisiu, i, propera a la premsa escrita),
- la importància dels blogs pel fet que construeixen canals de comunicació directa entre el narrador de la notícia i els seus lectors, escapant de influències terceres que tanta mà tenen actualment en altres mitjans,
- i també del treball que hi ha al darrera, que n'hi ha i molt.

La seva visió com a comunicador ens ha sigut de gran utilitat als assistents. A mi personalment m'ha donat molt de pensar. Sobretot en el sentit de què tothom som o podem ser narradors de la realitat, al menys de la nostra realitat. Els blogs ens ofereixen una veu, un canal de comunicació amb la resta del món, un graó on pujar-hi un moment i explicar allò que pensem que pot ser d'interès als altres. En definitiva, una oportunitat d'expressió i de comunicació.

Penso que un blogger, abans de situar-se davant la pantalla i començar a escriure el seu article, ha de tenir aquestes preguntes resoltes:

- què vull contar?
- a qui ho vull contar?
- fins a quin nivell vull o puc contar?

Gustau té aquestes qüestions molt ben resoltes. Com a blogger que sóc, hi pensarè. Ja tinc feina per al cap de setmana!!!

A l'adreça http://picasaweb.google.com/artur.tallada/SegonaNitALAtic podeu trobar algunes fotos més.

La tercera entrega de 'Nits a l'ÀTIC' serà el divendres 12 de gener de 2007. A les 22:00 al Casal d'Amposta.

Per cert !!! Per al dia 3 de febrer hi ha prevista una jornada a Tortosa (Biblioteca Comarcal) de tots els blocaires de l'ebre !!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

LEC i formació docent (buidatge de referències)

La formació docent és una de les variables més importants pel que fa a la qualitat d'un sistema educatiu. Dintre d'aquesta, podem diferenciar entre formació inicial, que corre més a càrrec del sistema universitari que "fabrica" els nous docents, i la formació permanent, que és la que s'encarrega d'anar actualitzant els coneixements i les pràctiques dels docents que ja estan dins del sistema educatiu, exercint com a tals.
La formació permanent té punts de contacte amb els Plans de Formació en Centre, i també guarda relació (si anem estirant del fil) amb la concepció educativa d'un centre (Projecte Educatiu de Centre) i amb l'avaluació d'aquest. Sota aquesta perspectiva he anat fent una lectura de la LEC i els decrets que la despleguen fins ara, assenyalan les referències que em semblaven interessants i que en certa manera estan relacionades: formació docent, projecte educatiu de centre i avaluació docent.
Fonts: http://www.gencat.cat/educacio/lleiedu…

Antoni Zabala: l'aprenentatge per competències.

Aquest post està escrit en directe des del CosmoCaixa. Afortunadament hi ha una xarxa a disposició dels assistents. És una cosa molt d'agrair !!!


Sr. Joaquim Núñez: "... el Departament vol donar suport al canvi metològic que suposo el treball per competències ..." , "... tenim el model que millor resposta pot donar a aquesta necessitat, és el de la pràctica reflexiva, per tant en el proper curs es previsible que s'amplie ..." , "... es veu la necessitat de fer un coneixement compartit comú amb les bones pràctiques dels diferents professionals, juntament amb la formació en centres... "

(A mi a la pràctica reflexiva no em deixen parlar d'aquest tema .... és tabú !!!) Gràcies per donar-me la raó Joaquim !!!

Per donar resposta a la demanda s'ha canviat l'orientació (hi assisteix professorat de totes les matèries !!!) , de sessió de treball a ponència. S'espera que des de la Subdirecció General hi hagi més jornades dirigides a la resta de…