Passa al contingut principal

Segona nit a l'ÀTIC !!!



Avui s'ha celebrat la segona sessió de 'Nits a l'ÀTIC'. Ha estat la segona nit a l'ÀTIC. El tema tractat ha sigut LA BLOCOSFERA EBRENCA I EL SEU IMPACTE EN L'OPINIÓ PÚBLICA, per Gustau Moreno, Periodista i responsable del bloc La Marfanta (http://lamarfanta.blogspot.com/), el més visitat de les Terres de l'Ebre.


La conferència ha tingut com a fil conductor el procés de naixement, creació i evolució d'aquest conegut bloc de les Terres de l'Ebre. Un fenòmen sorprenent tenint en compte que la història del mateix és d'un any a molt estirar. El seu punt de vista com a narrador de la realitat (recordem que Gustau és periodista) ha estat molt interessant per veure les diferents decisions que ha anat prenent en el desenvolupament del blog:


- com i per què escull el nom del blog,
- quin és el seu plantejament inicial del blog,
- quins són els factors a nivell general i a nivell puntual que han pogut influir en l'augment constant i exponencial de visitants,
- quina és la concepció i relació que ha d'existir amb la resta de blogs veins, per a poder parlar del fenomen de la blogosfera com a un fet real i amb sentit,
- la importàcia d'una comunitat de bloggers locals, com a font de relació i comunicació,
- el pes dels blogs com a eines comunicatives i la credibilitat que li dóna la gent a les informacions que hi surten (que per cert és una credibilitat molt per damunt del mitjà televisiu, i, propera a la premsa escrita),
- la importància dels blogs pel fet que construeixen canals de comunicació directa entre el narrador de la notícia i els seus lectors, escapant de influències terceres que tanta mà tenen actualment en altres mitjans,
- i també del treball que hi ha al darrera, que n'hi ha i molt.

La seva visió com a comunicador ens ha sigut de gran utilitat als assistents. A mi personalment m'ha donat molt de pensar. Sobretot en el sentit de què tothom som o podem ser narradors de la realitat, al menys de la nostra realitat. Els blogs ens ofereixen una veu, un canal de comunicació amb la resta del món, un graó on pujar-hi un moment i explicar allò que pensem que pot ser d'interès als altres. En definitiva, una oportunitat d'expressió i de comunicació.

Penso que un blogger, abans de situar-se davant la pantalla i començar a escriure el seu article, ha de tenir aquestes preguntes resoltes:

- què vull contar?
- a qui ho vull contar?
- fins a quin nivell vull o puc contar?

Gustau té aquestes qüestions molt ben resoltes. Com a blogger que sóc, hi pensarè. Ja tinc feina per al cap de setmana!!!

A l'adreça http://picasaweb.google.com/artur.tallada/SegonaNitALAtic podeu trobar algunes fotos més.

La tercera entrega de 'Nits a l'ÀTIC' serà el divendres 12 de gener de 2007. A les 22:00 al Casal d'Amposta.

Per cert !!! Per al dia 3 de febrer hi ha prevista una jornada a Tortosa (Biblioteca Comarcal) de tots els blocaires de l'ebre !!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot