Ves al contingut principal

T'entenc, però no pares...


La realitat sempre supera la ficció.

Divendres passat vaig tenir un petit rifi-rafe amb un company del centre. El tema era que ja feia temps que en demandava un ordinador per al seu departament, per tal de poder anar a treballar amb més tranquilitat.

És cert que ja fa molt de temps que va aquesta música i en certa manera "li ho devia", però també és cert que sempre surt alguna cosa més important i de més urgència que demanda la meva atenció, i sempre procuro acudir allí on el problema afecta a més gent. Divendres, després d'explicar-li que no em queda temps per més i que la única cosa que puc fer és dedicar hores del meu temps lliure o de cap de setmana (dient-li tot seguit que llavors li demanaria que m'acompanyes per compartir el dissabte al matí ... a veure que li semblava), vaig acabar la conversa dient que aquest dilluns al matí seria la primera feina a fer només arribar al centre. Pensava que ho havíem deixat clar.

A les 9:00 m'hi he posat: buscar l'equip, instal·lar, comptes d'usuaris, antivirus, .... cap a les 10:00 m'he trobat amb un altre company del mateix departament. Ràpidament m'ha preguntat si havia parlat amb el company del divendres. Li he contestat que no, que encara no l'havia vist, i li he preguntat si sabia què passava.

La resposta ha estat fulminant: Res, li he parlat a les 8:00 i m'ha preguntat si havia anat al departament i si havia vist si l'ordinador ja hi era .....

M'ha caigut el món als peus !!! Em pregunto quan pensava que aniria a fer la instal·lació !!!! Potser dissabte?? Ha degut passar un cap de setmana molt feliç pensant "què bé !! em deuen estar instal·lant l'ordinador i menys mal que no m'han dit d'anar-hi".

Per molt que dones sempre hi haurà algú que espera més !!!

Comentaris

Anònim ha dit…
Hola Artur,

Sun Tzu diu:

"No estigues tan sols a la defensiva,[...] obliga al teu injust agressor a penedir-se de la seva temeritat; força'l a tornar sobre els seus passos emportant-se per tot botí la vergonya de no haver pogut reeixir."

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch.

Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks, un entorn de programació nascut a partir d'Snap, i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació.

Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l'STEAM Barcelona Conference 2017, quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una proposta f…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…