Passa al contingut principal

Linutop


A través de la web http://angelpuente.blogspot.com he conegut l'existència del projecte Linutop (http://www.linutop.com/index_sp.htm) . Linutop és un ordinador sense disc dur basat en Linux. Ofereix un funcionament totalment silenciós, de baix consum elèctric i tamany extremadament petit.

Està pensat bàsicament per a la navegació per internet. Porta incorporats els següents programes:
- Processador de textos AbiWord
- Lector PDF Evince
- Explorador web Firefox
- Missatgeria instantània Gaim
- Reproductor multimèdia Totem

Aquesta iniciativa, unida a altres de semblants (projecte LTSP, ThinkClients, LAPTOP, ...) i unida a altres iniciatives més locals (projecte de cablejat de centres Heura) em fan veure (i somniar) en un futur molt diferent dins el món educatiu. Arribarà un dia en que anar a l'aula amb un dispositiu com aquest o semblant serà habitual; arribarà un dia en que no serà un privilegi social poder disposar d'aquestes eines ... tan de bo !!! tan de bo !!!

Comentaris

Anònim ha dit…
Hola Artur,

als Ports Grisos he publicat fa poc un post sobre dispostitus UMPC (http://mcanosan.blogspot.com/2006/12/projecte-origami_10.html).

Crec que aviat podrem veure com propostes de dispositus lleugers de sobretaula, com el Linutop, o els mateixos ordinadors ultra mòbils, s'acaben imposant en l'àmbit educatiu.

Des del meu punt de vista, la integració de les TIC a l'aula passa per la mobilitat i la connectivitat. L'aula del s.XXI és el món sencer.

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot