Passa al contingut principal

La Pissarra Digital

En els darrers mesos una de les apostes del Departament d'Educació consisteix en anar dotant als centres educatius amb Equips de Pissarres Digitals (també anomenats Kits d'Internet a l'Aula); val a dir que previ pas de cablatge integral del centre educatiu en qüestió. En pocs anys està previst que la majoria de centres educatius puguin disposar d'aquests equips. El que vindrà de després (o en paral·lel) serà la formació del professorat en el seu ús.

Respecte a aquest tema caldria anar posant fil a l'agulla, si no és possible per aquest curs acadèmic, per al proper. Caldria anar pensant en activitats de formació en el seu ús didàctic (en aquest sentit, per dos vies diferents, he rebut dos propostes que van per aquest camí). Em preocupa fortament la part didàctica i pràctiques de bon ús. Després de realitzar alguna cerca (de moment) només he sabut trobar alguns llocs web que ofereixen informació en aquest sentit:

- La Pizarra Digital (http://dewey.uab.es/pmarques/pizarra.htm), és una pàgina web desenvolupada a partir d'un grup de recerca coordinat per Pere Marqués, professors de la UB.
- Uso educativo de las TIC (http://web.educastur.princast.es/proyectos/cuate/blog/?cat=5) , un blog asturià on hi ha una secció dedicada al tema, i on podem trobar un document publica en Red.es (http://web.educastur.princast.es/proyectos/cuate/docum/pdi_redes.pdf) i un llibre (http://www.edebedigital.net/biblioteca/pizarra-digital_CAST.pdf) publicat per Pere Marqués i Edebé Digital i disponible a la xarxa.

Espero que d'aquí a un temps hi hagi alguna iniciativa a casa nostra respecte al tema, básicament per què fa falta. No penso en un format de curs, més aviat caldria algo més curt, tipus un taller o seminari. Mentre aniré fent servir els materials que he trobat a la xarxa per tal d'anar donant respostes.
-

Comentaris

Unknown ha dit…
Ho fa amb Windows o amb Linkat? Perquè la captura de pantalla és un Windows diria jo.
Artur Tallada ha dit…
No és una foto del meu ordinador :-(

Es tracta d'una imatge que vaig trobar per la xarxa .... tampoc tinc una pissarra digital a casa, jejeje encara que estaria bé per practicar ... hi ha models molt complets pel que sembla.

Bon Any !!!
f.xavier.suñé ha dit…
Ei!
veig que, finalment, t'has posat de ple en les pissarretes...
bona feina!
Bea Marín ha dit…
A Pizarrica Digital, J. L. Cebollada té recursos i altres que em semblen interesants.
:-D

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot